گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شرکت پنج شهر از بوشهر در هشتمین پایتخت کتاب ایران
پنج شهر از استان بوشهر در هشتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شرکت کردند.

به گزارش دریاکنار به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئول اجرایی رویدادها و فعالیت های کتابخوانی استان بوشهر با اشاره به پایان مهلت شرکت در پایتخت کتاب گفت: در هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران از استان بوشهر شهرهای گناوه، برازجان، اهرم،کنگان و جم شرکت کردند.

حمید زارعی افزود: در سال های گذشته شهرهای استان بوشهر حضور فعالی در این رویداد داشته اند و بوشهر در سال 1396 پایتخت کتاب ایران و خورموج شهر برتر باشگاههای کتاب خوانی کشور معرفی شد.

زارعی تصریح کرد: اهمیت دادن به موضوع بسیار مهم فرهنگ مطالعه، آموزش و بالا بردن سطح علمی مردم خصوصا کودکان و جوانان شهر و روستا، آشنا نمودن روزافزون آن ها با کتاب و گسترش کیفیت مطالعه، معرفی و شناخت و تکریم و تجلیل از نویسندگان خصوصا نویسندگان بومی با اجرای برنامه های متنوع و جذاب اهم برنامه های این شهرها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: پایتخت کتاب عنوان طرحی فرهنگی در ایران به دبیرخانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که بر مبنای آن هر سال پایتخت کتاب اعلام و شهر منتخب علاوه بردریافت لوح ویژه مجموعه ای از تسهیلات ، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت می کند.

اختتامیه این دوره  پایتخت کتاب  اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این دوره می توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به رویدادهای کتاب خوانی ( پایتخت کتاب ایران) به پایگاه الکترونیکی اداره کل مجامع و تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://majame.farhang.gov.ir مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

 

شناسه خبر : 7313
تاریخ : 1402/2/4 14:01:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/SAcCQH
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #کتاب ایران #فرهنگ و ارشاد اسلامی #پایتخت کتاب #کتاب خوانی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.