گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
💢 شش رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
دفتر گسترش آموزش عالی، با ایجاد شش رشته گرایش در دانشگاه خلیج فارس موافقت کرد.

دکتر عبدالمجید مصلح، رئیس دانشگاه خلیج فارس، از تاسیس رشته گرایش های جدید خبر داد و افزود:  این دانشگاه در شش رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد از مهرماه ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو خواهد داشت.

 این رشته ها عبارتند از:

 1- کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی شیمی گرایش پلیمر،

2- کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی،

3- کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی- علوم داده،

4- کارشناسی ارشد نانوفیزیک،

5- کارشناسی ارشد علم اقتصادی- اقتصاد نظری، 

6- کارشناسی ارشد مشاوره خانواده 

رشته های جديد دانشگاه خلیج فارس بر اساس رسالت دانشگاه مبنی بر ماموریت گرایی و توجه به مزیت های منطقه ای از یک سو و توجه به روندهای جهانی در حوزه های نوظهور و بین رشته ای راه اندازی شده اند.

وی با اشاره به راه اندازی دانشکده ها و مراکز نوآوری و فناوری با رویکردهای جدید و بین رشته ای و زیرساخت های مناسبی که برای تحصیل در این رشته ها فراهم شده است، گفت: با توجه به روندهای جهانی و رویکردهای فناورانه در جهان و حضور تعیین کننده و موثر فناوری های نوظهور در زندگی و کسب و کار آینده، در دانشگاه خلیج فارس برای تاسیس و راه اندازی رشته هایی مانند: کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی- علوم داده و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر، گرایش هوش مصنوعی، نانو فیزیک، و پلیمر برنامه ریزی شد و از مهر آتی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

مصلح یادآور شد: در سال گذشته، دانشکده کسب و کار و اقتصاد در دانشگاه خلیج فارس راه اندازی شد و تاسیس رشته گرایش علم اقتصاد- اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی ارشد در راستای توسعه اهداف راهبردی دانشگاه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد:  با ایجاد این ۶ رشته گرایش جدید اینک دانشگاه خلیج فارس ۵۸ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد دارد.

پیش از این نیز دفتر گسترش آموزش عالی با ایجاد 2 رشته  زبان و ادبیات فارسی و زیست شناسی سلولی و ملکولی در مقطع کارشناسی دانشگاه خلیج فارس موافقت کرده بود و در این دو رشته نیز از مهرماه پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت.

شناسه خبر : 800
تاریخ : 1400/6/2 18:42:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/BCx8z9
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.