گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
شناسایی پر هزینه‌ترین دارو‌های مصرفی در کشور
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت گفت: پر هزینه‌ترین دارو‌های مصرفی کشور در سامانه نسخه الکترونیک قابل رویت است و می‌تواند برای کارشناسان و تصمیم گیران حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگذاری صدا و سیما امیر حسین حبیبیان معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات بیمه سلامت : متوسط دارو‌های تجویزی در هر نسخه در کشور ۴ قلم است در حالی که در جهان فقط یک و نیم قلم دارو است و اطلاعات سامانه نسخه الکترونیک می‌تواند مبنای تصمیم گیری برای مسئولان حوزه سلامت باشد تا مقوله پیشگیری از بیمارای‌ها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات این سامانه در بازه زمانی فروردین تا نیمه شهریور امسال انسولین پر هزینه‌ترین داروی تجویزی بوده است که بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی ادامه داد: دارو‌های متفورمین و آ- اس- آ نیز دارو‌های پر تجویز و پر مصرف بوده اند که در سال گذشته نیز این دارو‌ها در رده پر مصرف قرار داشته اند.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب
سایت واتساپ | سروش | تلگرام | لینکدین  | ایتا بله اینستاگرام روبیکا |

 

شناسه خبر : 10958
تاریخ : 1402/6/20 05:22:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/hiAOe3
نویسنده خبر :
X

🔶زینب عوض پور
🔹 خبرنگار
🔹 دانشجو مهندسی کامپیوتر

 
برچسب ها #مرکز آمار و فناوری اطلاعات #بیمه سلامت #پر هزینه‌ترین دارو‌ها #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.