به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، جلسه دفاترپیشخوان ثبت احوال استان، بعداز ظهر دوشنبه ۹ مرداد ماه، با حضور مسئولین ستادی ثبت احوال استان و مدیران دفاترپیشخوان ثبت احوال شهر بوشهر و ارتباط وبیناری روسای ادارات تابعه و مدیران دیگر دفاترپیشخوان در سراسر استان برگزار شد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، در این جلسه تاکید کرد: هدف مجموعه ثبت احوال استان، تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع است و سرلوحه کار ما ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم است که امیدواریم با همکاری بخش غیردولتی این مسیر برای خدمتگزاری به مردم استان هموارتر شود.
اسکندر پاسالار، با تشریح ترافیک کاری و حجم درخواست های تعویض شناسنامه دانش آموزان و مشتاقان زائرین عتبات عالیات، گفت: همه ساله در بازه زمانی تیر ماه تا پایان شهریور با حجم بالای کار مواجه هستیم. انتظار داریم با درایت و مدیریت کردن شرایط با سربلندی این پیک را پشت سر بگذاریم.
وی، با بیان اینکه شلوغی، گرمای هوا، ترافیک کاری و ازدحام جمعیت گاهی باعث می شود آستانه تحمل مراجعین کم شود و برخورد مناسبی نداشته باشند، انتظار داریم همکاران در ادارات و دفاترپیشخوان همچون گذشته مردم داری را سرلوحه کار خود قرار دهند و در کمال ادب و متانت و با صبر و حوصله امورات مراجعین را انجام دهند.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال به دنبال کاهش تصدی گری دولت، بخشی از خدمات خود را در چارچوب ضوابط قانونی و سازمانی به بخش خصوصی واگذار نموده، تصریح کرد: ثبت احوال با برون سپاری خدمات به دنبال سهولت در ارائه خدمت به مردم است، ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان اولویت اصلی ثبت احوال استان است و در این زمینه با هیچ کسی تعارف ندارد.
پاسالار، توجه جدی به احراز هویت اشخاص در درخواست شناسنامه و ثبت نام کارت هوشمند ملی را ضروری ترین و اصلی ترین خواسته ثبت احوال از دفاتر پیشخوان دانست و تاکید کرد: احراز هویت متقاضیان دریافت خدمات ثبت احوال از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت است، چرا که عدم دقت در این زمینه امنیت کشور را به مخاطره می اندازد و امنیت کشور حتی یک لحظه هم قابل چشم پوشی نیست و نباید هرگز نادیده گرفته شود.
وی، با خطاب به مدیران فنی دفاترپیشخوان که چنانچه در احراز هویت متقاضیان دچار شک و ابهام شدید، حتماً اقلام هویتی دیگر افراد پرسیده شود تا به یقین برسید، یادآور شد: تمام درخواست ها در حضور متقاضی تکمیل و در پایان به امضا وی برسد.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، توجه به تاریخ انقضای پروانه دفاتر و گواهینامه مدیران فنی را خواستار شد و تصریح کرد: مسئولین دفاتر قبل از اتمام تاریخ انقضای مجوزها برای تمدید آن اقدام کنند.
پاسالار با اعلام این موضوع که براساس ماده ۷ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، درخواست صدور هر نوع مجوز کسب وکار باید فقط از درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت و پیگیری شود و هیچ سازمان یا اتحادیهای برای صدور هر نوع مجوز یا پروانه حق ندارد از مسیری بجز درگاه ملی مجوزها از متقاضی مجوز ثبتنام کند ، بیان کرد: صدور پروانه و گواهینامه دفاتر پیشخوان ثبت احوال فقط از درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می شود.
وی با ابراز گلایه مندی از نبود پشتیبان فنی در دفاتر پیشخوان استان، گفت: فعال نبودن پشتیبانی فنی و نبود نیروی متخصص در دفاتر پیشخوان باعث ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات پایدار در برخی دفاتر شده که نارضایتی مردم را دی پی داشته است، ایرادات سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطی دفاتر باید به سرعت رفع شود تا در خدمت رسانی به مردم خللی وارد نشود.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، با بیان اینکه درخواستی از طرف کانون دفاترپیشخوان استان مبنی بر افزایش تعرفه خدمات دفاتر پیشخوان آمده است، گفت: مکاتباتی با استانداری و سازمان ثبت احوال کشور در این زمینه انجام خواهد شد، تقاضا داریم برای یکسان سازی نرخ ارائه خدمات ثبت احوال در کشور تا تعیین تکلیف این موضوع از افزایش هر گونه قیمت خدمات پرهیز شود.
وی با تاکید بر عدم اخذ تصویر شناسنامه و کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان، به روز رسانی تغییر نشانی مراجعین را قبل از ارائه هرگونه خدمات به شهروندان در سامانه ثبت احوال خواستار شد.
اسکندر پاسالار، سازمان ثبت احوال را تنها مرجع گرفتن نشانی عنوان کرد و افزود: ثبت آخرین نشانی افراد در سامانه ثبت احوال یک الزام قانونی است؛ بنابراین دفاتر پیشخوان علاوه بر درج صحیح هویت اشخاص در اخذ درخواست ها، نسبت به ثبت آدرس دقیق آنها نیز دقت لازم را داشته باشند.
نظرات
0