گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
صدور و تحویل ۳۰ سند مالکیت منابع طبیعی استان بوشهر
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از تحویل ۳۰ سند مالکیت منابع طبیعی به مساحت ۳۴۵۰ هکتار خبر داد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر با شرکت در مراسم روز درختکاری و غرس یک اصله نهال، از همه مردم برای کاشت درخت و مشارکت در توسعه فضای سبز و فرهنگ درخت‌کاری دعوت کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مراسم غرس نهال و گرامی‌داشت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی و ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و طرح کاشت یک میلیارد درخت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند« اگر براساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد».

وی افزود: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص درخت‌کاری برگرفته از اعتقادات دینی و اسلامی است و می‌بایست از درختان صیانت کنیم و در راستای حفظ و حراست از طبیعت تلاش کنیم.

مهرانگیز با اشاره به سیاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص جانمایی و تثبیت اراضی ملی افزود: وضعیت نهایی جانمایی اراضی منابع طبیعی، موات و حریم دریا در بانک کاداستر این استان به میزان مساحت ۱۶۷۷۲۹۷ هکتار نهایی و مورد تائید دستگاه‌ها قرار گرفت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: تاکنون ۱۶۶۹۵۴۳ هکتار اراضی ملی در بانک کاداستر تثبیت شده که از این میزان تعداد ۱ هزارو ۵۶۸ قطعه به مساحت ۱۶۶۲۴۹۶ هکتار سند کاداستری صادره است که معادل بیش از ۹۹ درصد سطح کل اراضی ملی- منابع طبیعی است.

وی در این مراسم با اشاره به تحویل ۳۰ سند مالکیت منابع طبیعی به مساحت ۳ هزارو ۴۵۰ هکتار اظهار کرد: در سال جاری تعداد ۷۳ سند به مساحت ۵ هزارو ۶۷۵ هکتار سند کاداستری برای منابع طبیعی صادر شده است که مابقی نیز در شرف تحویل است.

وی در خصوص اراضی ۶۰ متری حریم دریا گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در ظرف مدت دو ماه تمامی ۲ هزارو ۹۱۲ هکتار شامل ۸۵ قطعه از اراضی حریم دریا را جانمایی، تثبیت و از این میزان ۲ هزارو ۷۹۵ هکتار شامل ۸۲ قطعه سند مالکیت (که معادل ۹۵ درصد است) آن صادر و تحویل خزانه شد.

 
شناسه خبر : 14337
تاریخ : 1402/12/17 08:07:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dPHJdL
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مهدی مهرانگیز #دادگستری #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.