آخرین اخبار
صمیمانه با شوراها
شورای اسلامی شهر با تشکیل کمیسیون های تخصصی و کارگروه های مختلف برگرفته از اختیار قانونی شوراها و بکارگیری کارشناسان و مشاوران مجرب و خوش ذوق و بهره مندی از نظرات و ایده های آنها می تواند نقش تشویقی خود را ایفا کنند ضمن اینکه در تصویب و اجرای برخی طرح ها و پروژه های شهری از طریق فراخوان نیز اختیار عمل دارد.

یکی از بخش هایی که در نشریه دریاکنار بنای آن را نهاده ایم، ارتباط رسانه ای با مسئولین و منتخبین مردم می باشد، که در شماره اول صمیمانه با شوراها به سراغ بانوی فعال شورای اسلامی شهر برازجان رفته و با وی نشستی منفعلانه داشتیم:

  1. لطفا خودتان را معرفی کنید . خدیجه حسینی فرزند محمدباقر متولد 20شهریور 1357 ساکن برازجان نماینده مردم فهیم برازجان در دوره های 4و5 شورای اسلامی، دارای یک فرزند دختر، سال 1379 ازدواج کردم و همسرم آقای حسینی مدیر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بوشهر هستند.
  2. مردم چه نقشی می­توانند در توسعه شهر داشته باشند؟ در این مقوله مردم را می­توان به دو دسته­ی خواص و عوام تقسیم نمود: خواص صاحبان تخصص و حرفه می­باشند که می­توانند اندیشه ها و ابتکار های خود را در حوزه های مختلف علوم شهرسازی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، صنایع پایدار درآمدی و دیگر امور مرتبط با توسعه و بالندگی شهر، شورا وشهرداری انتقال دهند و عوام نیز می­توانند با کنکاش در کاستی­ها و معضلات شهری و انعکاس و اطلاع به شورا با پیشنهادات خود مدیریت شهری را یاری نمایند.
  3. شورا می­تواند چه نقشی در تشویق شهروندان به مشارکت بیشتر در شهر داشته باشد؟ شورای اسلامی شهر با تشکیل کمیسیون های تخصصی و کارگروه های مختلف برگرفته از اختیار قانونی شوراها و بکارگیری کارشناسان و مشاوران مجرب و خوش ذوق و بهره مندی از نظرات و ایده­های آنها می­تواند نقش تشویقی خود را ایفا کنند ضمن اینکه در تصویب و اجرای برخی طرح­ها و پروژه­های شهری از طریق فراخوان نیز اختیار عمل دارد.
  4. رسانه ملی تا چه اندازه می­تواند بر نقش و مشارکت بیشتر مردم برای توسعه شهر دارد؟ تاثیر گذاری رسانه­ی ملی بعنوان رسانه­ای معتبر و پرمخاطب  در ارتقای سطح معلومات و آگاهی از حقوق قانونی مردم در مداخله سرنوشت زندگانی خویش و نحوه مشارکت بواسطه­ی فعالیت های مدنی انکار ناپذیر  مورد اذعان همگان می­باشد.
  5. شورای دوره­ی پنجم چه برنامه­ای برای­ مشارکت بیشتر مردم برای توسعه­ی شهر دارد؟ شورای پنجم از بدو شروع فعالیت خود و تاسیس کمیسیون های تخصصی با ریاست هر یک از اعضاء در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود برنامه های متنوعی را به تصویب و مرحله اجرا گذاشته است و انشاالله در آینده نیز با اشتیاق کامل از حضور مردم و همکاری در این برنامه ها استقبال می­کنیم.
  6. چه پیشنهادی برای مشارکت بیشتر مردم در امور شهر دارید؟ مردم ما خوب می­دانند شهر نه خانه دوم بلکه خانه اول آنهاست. زیرا که معمولا بیشترین اوقات خود را شبانه روز در شهر می­گذرانند و لذا پیشنهاد و توسعه اول بنده این است که وسایل و تجهیزات شهری، فضای سبز، معابر و غیره، را بسان اموال خود نگهداری و حفاظت کنند و دیگر اینکه راهکارها و طرحهای بکر و موثر خود در توسعه شهری را به نحوی از انحاء به نمایندگان خود در شورا اعلام نمایند.
  7. وظیفه شما بعنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ورزشی شورا چیست؟ کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورا با هماهنگی کارگروه های زیر مجموعه خود و هم سو با برنامه های مدون واحد فرهنگی- اجتماعی شهرداری در حدود بودجه مصوب شورا، اجرای برنامه های مناسبتی ملی- مذهبی-  همایش های علمی و تخصصی با دعوت از اساتید جشنواره های موضوعی، حمایت از بانوان و جوانان نخبه در عرصه های مختلف چاپ و نصب تصاویر سرداران و شهدای شهر برازجان در ورودی شهر، سرکشی و رفع نیازمندی اقشار آسیب پذیر موارد دیگر را در دستور کار دارد که از همه صاحب نظران در اجرای برنامه ها دعوت می­نماییم.
  8. انگیزه شما برای عضویت در شورا چه بوده است؟ انگیزه و هدف اینجانب از عضویت در شورای اسلامی شهر چیزی جز خدمت صادقانه و بی منت به شهروندان عزیز شهرم برازجان نیست و تاکنون خداروشاکرم که همه توان و تلاشم را در ایفای نقش نمایندگی مردم در پاسخ به رای اعتماد دوباره آنها بکار بسته تا جایی که رتق و فتق  امورات مردم را بر زندگی خود ترجیح و اولویت داده و تا پایان دوره­ نمایندگی به فضل و مدد الهی همین روش را ادامه خواهم داد.
  9. چه پیامی برای خانم ها  در عرصه ی مختلف اجتماعی دارید؟ از خواهران عزیزم که همیشه­ی  ایام در همه مسائل حساس و خطیر شهری و ملی نقش خود را به نحو احسنت ایفا نموده­اند، تقاضا دارم همچنان بر ارزش های اسلامی که حاصل انقلاب و خون شهدای وطن می­باشد ثابت قدم مانده تا دین خود را به انقلابی که عزت مندی و هویت را برای زن به ارمغان آورد ادا نماییم. بخش آخر آرزوی بهترینها برای مردم شهرم، سربلند و پیروز باشید.

 

              کمال تشکر و قدردانی از نشریه زیبای دریا کنار

به کوشش:

                                   خانم پروانه پاپری

 

شناسه خبر : 54
تاریخ : 1399/7/23 14:29:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bfMF6f
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.