آخرین اخبار
ضرورت تدوین برنامه محتوایی ویژه فعالیت های قرآنی در استان بوشهر
استاندار بوشهر گفت: به منظور حمایت مالی از فعالیت های قرآنی و توسعه این امر مهم، تدوین برنامه محتوایی ویژه فعالیت های قرآنی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت کشور افزود: رسیدگی به وضعیت موسسات و اتحادیه های قرآنی همواره جز دغدغه های ما بوده است.
وی با بیان اینکه عدم مکان مناسب برای فعالیت اتحادیه های قرآنی استان از جمله مشکلات این بخش است تصریح کرد: برای تعیین زمین جهت مکان مناسب فعالیت های فرهنگی، قرآنی و مذهبی و اردوگاه قرآنی، معاون  سیاسی استاندار پیگیری واقدامات لازم را با همکاری فعالان اتحادیه قرآنی استان انجام دهد.
محمدی زاده یاد آور شد: با تدوین برنامه محتوایی برای فعالیت های قرآنی و ساخت و ساز مکان مناسب برای این فعالیت ها، کمک مالی قابل توجهی در دستور کار قرار خواهد کرد.
محمد انجم شعاع مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور هم در این نشست گفت: هم اکنون سه هزار و 33 موسسه، هشت هزار و 72 خانه قرآن، یک هزار و 111 شعبه فعال قرآنی در کشور فعالیت های مختلف با هدف تقویت فرهنگ قرآنی انجام می دهند.
وی بیان کرد: در کشور 17 مرکز شبانه روزی حفظ قرآن، 405 مهدکودک قرآنی و 318 مدرسه قرآنی فعال هم داریم که علاقمندان به قرآن و فرهنگ قرآن را آموزش می دهند.
انجم شعاع گفت: در راستای طرح اتقان برای آموزش معلمان دوره ابتدایی در کشور، استانهای بوشهر، ایلام، خراسان شمالی و شهرستان های استان تهران به عنوان پایلوت انتخاب شدند و در استان بوشهر پنج هزار و 160 معلم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور اضافه کرد: 90 موسسه، 340 خانه قرآنی معادل 2 درصد موسسات قرآنی کشور در استان بوشهر فعالیت دارند.

شناسه خبر : 2510
تاریخ : 1401/4/29 11:07:01
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/lSK0JN
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #احمد محمدی زاده #خانه قرآن #موسسات قرآن #مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.