آخرین اخبار
ضرورت پیوست مسئولیت های بین شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: پیوست مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای دقیق آن در مدیریت هوشمند صنایع حوزه انرژی ضروری است و این مهم باید در ۱۲ بخش در پیوست اجتماعی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعال در این استان مورد توجه مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین گشایش همایش بین المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ارزش دو سویه فراوانی برای جامعه پیرامونی و صنعت دارد و آسیب‌های بی توجهی به این مهم هم متوجه هر ۲ طرف، بویژه صنعت است.

وی افزود: مدیران صنایع بویژه در صنعت آلاینده نفت، گاز و پتروشیمی باید در این عرصه فرازمانی فکر و عمل کنند و دست کم ۲۰ سال آینده را ببینند زیرا مدیریتی در این زمینه موفق است که جلوتر از زمان بیندیشد.

صفایی بوشهر با بیان اینکه پیوست مسئولیت‌ اجتماعی صنایع باید ۱۲ مورد را دربر گیرد، عنوان کرد: رفع آلایندگی، حفظ محیط زیست و ارتقای آن، توسعه متوازن محیط پیرامونی با توسعه صنعت، ایجاد اشتغال متناسب با دگردیسی شغلی ایجاد شده پس از استقرار صنعت و مهارت افزایی در این زمینه، گسترش مناسب محیط بهداشت و درمان با تاکید بر بیماری‌های مولد صنعت و طراحی دانش بنیان پدافند غیر عامل برای صنعت و مردم با رعایت همه شاخص‌ها از مسئولیت‌هایی است که باید مورد توجه صنایع مستقر در این استان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: توجه به محیط فرهنگی و حفظ اصالت‌ها، حل تعارضات اجتماعی و قومی، مدیریت منابع انسانی و به کارگیری نیروی انسانی دارای افق‌های مشترک فرهنگی با جامعه میزبان و توسعه فضای ورزش همگانی از دیگر وظایف این صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این صنایع باید گسترش مراکز دانش بنیان مرتبط با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حمایت از مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، حراست از مراکز صنعتی به منظور پیشگیری از تخریب محیط پیرامونی و استحکام و ایمن سازی همه نقاطی که در حوادث می‌تواند به صنعت و مردم ضربه بزند را مورد توجه و اقدام متناسب قرار دهند.

صفایی بوشهری با اشاره به محورهای برپایی این همایش علمی، در ارتباط با اهمیت احیای چاه‌های کم بازده نفت و گاز کشور گفت: بر اساس اعلام مسئولان اکنون ۸۰۰ چاه بسته یا کم بازده در کشور وجود دارد که اگر به چرخه تولید بازگردند ۱۵ درصد به تولید ناخالص ملی افزوده می‌شود؛ بنابراین فعالیت علمی در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

وی اذعان کرد: در این زمینه اندیشه‌های علمی خوبی طرح شده اما در احیای این چاه‌ها از نظر کمی از سال ۹۲ تا کنون چندان موفق عمل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تلاش جهان استکبار برای سیطره بر منابع انرژی و مدیریت آن در نظم نوین جهانی، اظهار کرد: دیپلماسی صنعتی انرژی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید فرهیختگان پیرامون ان بررسی کنند چرا که نفوذ استکبار در این عرصه مانع از اقتدار کشورهای صاحب انرژی شده است.

همایش بین المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر امروز به طور رسمی آغاز شد؛ این رویداد علمی طی ۲ روز با ارائه سخنرانی‌های حضوری و و مجازی پژوهشگران بین المللی و ارائه مقالات تخصصی پژوهشگران مجتمع گاز پارس جنوبی ...و خارجی در چهار محور احیای چاه‌های کم بازده، تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی صنایع و متانول و زنجیره ارزش آن ادامه می‌یابد.

شناسه خبر : 4754
تاریخ : 1401/10/3 04:33:59
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bsgRnN
نویسنده خبر :
X

🔶  زینب معین زاده

🔹خبرنگار | مدرس
🔹عضوانجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران
🔹عضوخانه مطبوعات کشور
🔹مدیر دفتر سرپرستی دریاکنار (بندر کنگان) 
🔹مدیر دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری فرهنگ جنوب _ مهدتمدن (استان بوشهر) 
🔹کارشناس فناوری اطلاعات 
🔹کاندیدای انتخابات انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #نماینده ولی فقیه #استان بوشهر #مجتمع گاز پارس جنوبی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.