آخرین اخبار
طرح جامع ساماندهی رودخانه حله در تولید خرمای بوشهر موثر است
استاندار بوشهر گفت: طرح جامع ساماندهی رودخانه حله به عنوان بخشی از ایجاد زنجیره ارزش در حوزه خرمای استان بوشهر قرار دارد ودرتولید محصول نخلستان‌های دشتستان و پایین دست آن اثرگذار است.

احمد محمدی زاده اظهار داشت: بزرگ‌ترین سدهای استان بوشهر بر رودخانه‌های شاپور و دالکی قرار گرفته‌اند و فرصت مناسبی برای ایجاد یک اقتصاد پایدار ایجاد کرده‌اند.

استاندار بوشهر افزود: طرح جامع ساماندهی رودخانه حله به عنوان بخشی از ایجاد زنجیره ارزش در حوزه خرمای استان بوشهر قرار دارد و در تولید محصول نخلستان‌های دشتستان و پایین دست آن اثرگذار است.

وی یادآور شد: عملیات لایروبی شبکه‌های زهکشی و رودخانه حله، ظرفیت قابل توجهی را در اجرایی شدن طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی نیز فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، «منطقه حفاظت شده حله» یکی از مناطق دارای اهیمت بالای محیط زیستی است که در محدوده سه شهرستان بوشهر، گناوه و دشتستان در استان بوشهر قرار دارد و بخش وسیعی از این منطقه حفاظت شده را تالاب حله در بر گرفته که اکوسیستمی غنی به ویژه در حوزه میزبانی از پرندگان مهاجر در فصول سرد سال فراهم آورده است.

کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی دهه‌های اخیر موجب بروز چالش‌هایی در شرایط این تالاب ارزشمند شده و اکنون با اجرای طرح جامع ساماندهی رودخانه حله، علاوه بر رونق کشاورزی و بهبود شرایط آبیاری نخیلات، شرایط تالاب حله و ساکنین نواحی مجاور آن نیز بهبود خواهد یافت.

 
شناسه خبر : 14477
تاریخ : 1402/12/24 05:23:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/U117Cc
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #احمد محمدی زاده #استاندار بوشهر #رودخانه حله

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.