گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
آخرین اخبار
طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم استان بوشهر در حال اجرا می باشد
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر: طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با محوریت گندمکاران پیشرو ، نوآور و برگزیده در سال زراعی 1402-1403 در استان در حال اجرا می باشد.

شهریار مرشدی گفت:طرح دستیابی به پتانسیل عملکرد گندم با شناسايي نقاط قوت و ضعف گندم كاران محوري و تابعي بامشارکت مركز تحقيقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و با همکاري مديريت زراعت درشهرستان دشتستان در دو منطقه حومه برازجان و شبانکاره در حال اجرا می باشد.

مرشدی اظهار داشت: با شناسایی عواملي كه باعث ايجاد خلاء عملکردي در این مناطق گرديده است دو سازه كانون يادگيري در حومه برازجان و سايت جامع الگويي در شبانکاره بر اساس عوامل شناسايي شده در حال انجام است و مركز تحقيقات آموزش كشاورزي و منابع طبيعي در تعيين ميزان پتانسيل عملکرد در مناطق هدف با مديريت زراعت همکاري می نماید.

وی مهمترین اهداف این طرح را بدیر شرح بیان‌نمود 1. استفاده از ظرفیت‌های کشاورزان پیشرو، نوآور و برگزیده گندم‌کار استان برای توسعه کشاورزی دانش‌بنیان؛ 2. هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالیت‌های در دست اجرای بخش‌های تحقیقاتی، آموزشی- ترویجی و اجرایی در مزارع تولید گندم؛ 3. مشخص نمودن پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان؛ 4.مشخص نمودن میزان خلاء عملکرد و عوامل ایجاد کننده آن در مزارع گندم استان؛ 5.مسئله‌یابی و تعیین مهم‌ترین عوامل محدود کننده پتانسیل عملکرد گندم در مناطق مختلف استان؛ 6. افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع گندم؛ 7. افزایش میزان تولید گندم در واحد سطح و کاهش خلاء عملکرد در مزارع کشاورزان با استفاده از دانش و تجارب کشاورزان گندمکار پیشرو، نوآور / برگزیده؛ همچنین راهکارهای فناورانه معرفی شده توسط مؤسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی؛ 8. افزایش میزان دانش و مهارت گندم‌کاران از طریق برگزاری فعالیت‌های آموزشی- ترویجی؛ 9. افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های جدید در میان گندم‌کاران و بررسی و شناسایی عوامل موثر بر افزایش تولید محصولات زراعی دانست

 
شناسه خبر : 13334
تاریخ : 1402/10/19 11:06:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/S3Pc3Q
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان جهاد کشاورزی #پتانسیل #عملکرد #گندم #استان بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.