گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر تدوین شد
طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شد.

به گزارش دریاکنار، مصطفی حاجی‌رضایی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به مشارکت ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف در ساماندهی و تسهیل سفر‌های دریایی، اظهار کرد: طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شده است.

گفت: در تدوین طرح تسهیل سفر‌های دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳، تعیین محدوده و مسیر‌های تردد شناور‌های هدف طرح، برگزاری نشست فنی تیم‌های عملیاتی و فعالان طرح، بازرسی و بازدید به منظور اطمینان از ایمنی محدوده و شناور‌های طرح و صدور مجوز فعالیت و گواهینامه فنی و ایمنی معتبر برای شناور‌های طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جستجو و نجات با استقرار شش فروند شناور جستجو و نجات (پنج فروند قایق ناجی و یک فروند قایق سار) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه گردشگری دریایی قلمداد می‌شود.

حاجی رضایی یادآور شد: پایگاه‌های جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

وی افزود: همچنین به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخ گویی به اضطرار‌های دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره در دسترس گردشگران قرار دارد.

 

منبع: وزارت راه و شهرسازی

 
شناسه خبر : 13179
تاریخ : 1402/10/11 06:57:59
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/j1xRwo
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #گردشگری #دریایی #بنادر بوشهر #ایمنی و حفاظت #محیط زیست دریایی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.