آخرین اخبار
عالم: مجمع با شناسایی مشکلات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان ها و شهرستان ها بخشی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را عملی و محقق می سازد
مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در راستای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت

رسول عالم دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار دریاکنار گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در راستای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۹ شکل گرفت. 

 

وی افزود: این مجمع ذیل نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی است و تلاش میکند تا بواسطه کارگروه های تخصصی ده گانه، مسائل، مشکلات، ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان و استان را بصورت تخصصی و ویژه شناسایی کند.

 

عالم با اشاره به اهداف کلی این مجمع ادامه داد: مجمع برنامه های زیادی را در این مدت برگزار کرده است به طوری که میتوان به جلسات متعدد با استاندار و معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان، مدیران کل استان و مدیران شهرستانی، بازدید از شهرستان های استان و برگزاری نشست های آموزشی برای کارگروه های تخصصی اشاره کرد. 

 

وی، گفت: همچنین با حساسیت و دقت زیاد توانسته ایم تا از بین نخبگان و دغدغه مندان استان در همه شهرستان های استان دبیران شهرستانی انتخاب ‌کنیم که دبیران کارگروه های تخصصی و اعضای آنها تشکیل شده اند، با تلاش و پیگیری های زیاد هم اکنون روزانه شاهد شناسایی مسائل، مشکلات، پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان های استان در سامانه مرکزی هستیم.

 

 دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل لرستان اظهار داشت: همچنین روز گذشته در جلسه ای با حضور دبیر کل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور و تیم همراهشون در استان لرستان و نخبگان و دبیران محترم شهرستان های استان در سالن شماره دو استانداری، مسائل بدست آمده شهرستان های استان لرستان بررسی و پروسه حل و پیگیری مسائل توسط دبیر کل مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تبیین و تشریح شد.

 

وی تصریح کرد: پس از این جلسه، دیداری نیز با استاندار لرستان انجام شد که در این جلسه دکتر زیویار ضمن تایید فعالیت این مجمع در استان اشاره کردند که مجمع مشورتی نظام مسائل کشور براساس اهداف تعریف شده به منظور شناسایی ظرفیت‌ها، ارائه راهکارها برای برون‌رفت از مشکلات موجود و برشمردن چالش‌ها و مشکلات کشور با نگاه انقلابی تشکیل شده است.

 

عالم با بیان برنامه های پیش روی مجمع مشورتی نطام مسائل کشور افزود: این مجمع با هدف سازماندهی اندیشمندان، فعالان و نخبگان جوان، در همه‌ میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب کارگروه‌های ده گانه در سراسر کشور نسبت به شناسایی مشکلات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان ها و شهرستان ها بخشی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را عملی و محقق می سازد.

 

 وی در پایان یاداور شد: این مباحث و مسائل به ترتیب پس از ارجاع به کمیسیون‌های استانی و کشوری بررسی و صحت‌سنجی، دسته‌بندی شده و در قالب یک نظام مسائل به منظور طی مراحل قانونگذاری و اجرایی به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد شد و تا تحقق بخشیدن به نظام مسائل پیگیر امور خواهد بود تا ماموریت مطالبه‌گری و انجام رسالت واسطه‌گری بین مردم و حکومت را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساند.

شناسه خبر : 9412
تاریخ : 1402/4/18 16:33:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vqIMOi
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #رسول عالم #دبیر مجمع مشورتی #سیاسی دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.