گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
عبدلله انوار پژوهشگر ایرانی درگذشت
این پژوهشگر پس از یک دوره بیماری سنگین و درمان در بیمارستان به منزل خود بازگشته بود که بر اثر کهولت سن درگذشت

صدرا صدوقی روزنامه نگار خبر از درگذشت عبدالله انوار در منزل شخصی  خبر داد. این پژوهشگر پس از یک دوره بیماری سنگین و درمان در بیمارستان به منزل خود بازگشته بود که بر اثر کهولت سن درگذشت.

عبدالله انوار به سال ۱۳۰۳ در تهران متولد شده بود. پدرش سید یعقوب انوار شیرازی از روحانیون متجدد و از بزرگان انقلاب مشروطه ایران بود. نسخه‌ای از خاطرات یعقوب انوار پدر وی نیز موجود است که هنوز منتشر نشده اما از سرنوشت این نسخه خبری در دست نیست.

انوار از خادمان فرهنگ ایران زمین بود که در زمینه‌های متعدد حکمی تبحری خاص داشت. بسیاری از نسخ مهم حکمت و فلسفه اسلامی به دست او احیا و شرح شدند که این میان شرح آثار فارابی و ابن سینا از اهمیت خاصی برخوردارند. تعلیقات او بر اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی نیز مشهور است. او در زمینه ترجمه نیز دست داشت و آثار مهمی را از فلسفه‌های شرق و غرب ترجمه کرد. وی همچنین فهرست نویس بود.

شناسه خبر : 6149
تاریخ : 1401/12/19 11:38:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/uFh9CC
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #عبدلله انوار #پژوهشگر ایرانی #درگذشت چهره هنری #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.