گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
علی کرمی منفرد: آموزش و جذب بیش از 600 وکیل و کارآموز فرهیخته توسط مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در استان بوشهر
گفتگویی با جناب آقای علی کرمی منفرد رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان بوشهردر سالر‌وز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه

در این گفتگو آقای علی کرمی منفرد رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان بوشهر ضمن تبریک سالروز تأسیس مرکز وکلای قوه قضاییه و پاسداشت حقوق عامه ، کلیاتی از عملکرد و سابقه مرکز بیان داشتند. 

آقای کرمی منفرد اظهار داشت:مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در تاریخ ١٣٧٩/٠١/١٧و منطبق با اهداف و سیاست های کلان کشور به منظور تسهیل دستیابی آحاد مردم به وکیل و خدمات حقوقی تاسیس گردید.

امروز در مرکز وکلای قوه قضائیه استان بوشهر شاهد رشد و بالندگی این نهال نوپا و تبدیل آن به درختی استوار و مثمر هستیم که میوه و نتیجه آن جذب و آموزش بیش از ۶٠٠ نفر وکیل و کارآموز فرهیخته در سراسر استان است.

هر چند سختی ها و مشکلات بسیاری در مسیر ارتقا و توسعه مرکز وجود داشته که با خرد جمعی و اهتمام ویژه و تلاش اندیشمندانه خاصه ریاست محترم جناب آقای عبدلیان پور موانع را پشت سر گذاشتیم و اکنون در جهت مسئولیت اجتماعی خدمت رسانی به جامعه با همه ظرفیت انجام وظیفه می نماییم.

کرمی منفرد در خصوص اهم فعالیت های مرکز عنوان داشتند:

 از جمله اقدامات موثر آموزش و دانش افزایی و ارتقا سطح علمی اعضا و بروز رسانی و تعیین خط و مشی و تکالیف کمیسیون ها مرکز وکلا و در زمینه مسولیت اجتماعی می توان به تشکیل کمیسیون حقوق عامه و فعالیت های محوری همچون میز خدمت در مناسبت های مختلف و مشاوره و خدمات حقوقی رایگان در مساجد اشاره کرد.

با نگاه ویژه قوه قضاییه به حقوق عامه این مرکز نیز بطور هدفمند با انعقاد تفاهم نامه ها و با تعامل با سازمانها و نهادهای مرتبط خصوصا دادگستری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم، آموزش و پرورش جهت اشنایی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و دانش افزایی عزیزان در مباحث مطالبه گری و حقوق شهروندی و رفع مشکلات حقوقی زندانیان و خانواده های بی بضاعت و سرپرستان خانوار بخوبی ایفای نقش داشته است.

این مرکز با ظرفیت علمی و حقوقی طی مکاتبات متعدد به نهادها و سازمانها امادگی خود را جهت برگزاری دوره های اموزشی حقوقی بطور تخصصی برای دانش افزایی کارشناسان حقوقی ادارات اعلام نموده که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و بیت المال و انتقال تجربیات به کارکنان حقوقی و تبادل اطلاعات بسیار موثر خواهد بود.

 کمیسیون های مرکز وکلا بعنوان ابزار اصلی و بازوی توانمند در راستای ارتقاء جایگاه مرکز با نگاه اجتماعی و خدمت رسانی یار و مددکار هم استانی های عزیز می باشد و اماده هرگونه پیشنهاد و انتقاد جهت حل مشکلات حقوقی جامعه هستیم.

 - سخن آخر ... 

نهایتا این مرکز تلاش دارد باارایه طرح های حقوقی با نگاه خلاقانه اجتماعی و محوریت حقوق شهروندی وفق سند تحول قضایی با خرد جمعی و اندیشه ورزی همراه و همیار مردم در رفع مشکلات حقوقی باشد

 و همچنین جا دارد به نوبه خود در جایگاه ریاست مرکز وکلای قوه قضاییه استان بوشهر، بیست و سومین سالروز تاسیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه را خدمت عموم مردم عزیز ،جامعه حقوقی و همکاران بزرگوار و ارزشمند خودم در مرکز وکلای بوشهر تبریک و تهنیت عرض نمایم.

امیدوارم بتوانیم در مسیر پیش رو، رقم زننده انفاقاتی ارزشمند برای جامعه باشیم.

شناسه خبر : 6783
تاریخ : 1402/1/17 18:35:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QGqmMJ
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #علی کریمی منفرد #وکیل #آموزش #تاسیس #مرکز وکلا #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.