گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
عمل نکردن صنایع بزرگ به اجرای طرح فضای سبز
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با وجود واگذاری ۸۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح‌های صنعتی در استان؛ صنایع مستقر در جنوب استان نسبت به اجرای تعهدات خود در زمینه توسعه فضای سبز شانه خالی می‌کنند.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عبدالحسین گرشاسبی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: عمل نکردن صنایع به تعهدات خود در خصوص ایجاد فضای سبز در محیط پیرامونی بعنوان ظرفیتی قانونی به شمار می‌رود که در استان بوشهر این ظرفیت برزمین مانده است.

وی افزود: براساس قانون صاحبان صنایع، شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی‌های مستقر در استان که کم هم نیستند باید در ۲۵ درصد زمینی که دریافت کرده‌اند که در استان بوشهر معادل حدود ۲۲ هزار هکتار است اقدام به نهال‌کاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: با وجود برگزاری جلسه‌های متعدد و قول‌های داده شده اما تاکنون اقدام عملی دیده نشده و این افراد باید از این فرصت استفاده کنند.

گرشاسبی گفت: آلایندگی‌های ناشی از استقرار صنایع در جنوب استان با هیچ فیلتری مگر توسعه فضای سبز و ترسیب کربن امکان پذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: اعتبارات طرح های آبخیزداری استان  با ۶۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است با این میزان اعتبار ۳۲ طرح آبخیزداری در استان بوشهر به اجرا برسد.

عبدالحسین گرشاسبی افزود: همچنین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲هزار میلیارد ریال اعتبار باید به بخش آبخیزداری اختصاص یابد که تاکنون ابلاغ نشده است.

وی همچنین در خصوص طرح بزرگ مردمی کاشت یک میلیون درخت در استان گفت: به علت طبیعت گرم و خشک استان بهترین گزینه استفاده از اراضی ساحلی و کشت درخت حرا می باشد و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است.

گرشاسبی ادامه داد: قصد داریم در ۲ ماه آینده ۵ هزار کیلوگرم بذر حرا در جنگل های حرا که از سواحل عسلویه و نای بند شروع شده و تا گناوه و دیلم ادامه دارد بذر آن را تهیه کرده و در نهالستان ها تولید نهال کنیم.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی را شناسایی کردیم که صرفاً به بحث کشت حرا اختصاص خواهد یافت.

 

🌊 دریاکنار از نشریات با سابقه استان بوشهر 
📲ارسال مطلب

   instagarm

  telegram

twitter.com/daryaaknar  twitter

  whatsapp

  facebook

  eitaa

  linkedin

شناسه خبر : 10260
تاریخ : 1402/5/23 08:07:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/rFbQKc
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #منابع طبیعی #آبخیزداری #استان بوشهر #زمین #فضای سبز #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.