آخرین اخبار
عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی موبایل، مجوز آن‌ها را لغو می‌کند
حمید محله‌ای ،دبیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت اعلام کرد که با پیوستن شرکت‌های گارانتی به سامانه جامع خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، لغو مجوز می‌شوند.

طبق گفته دبیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت هر ایرادی پس از خرید برای گوشی‌ها ایجاد شود و عرضه کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن را مانند روز اول نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری در همان مدل و قیمت تعویض کند.مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: افزون بر تشدید نظارت‌ها، ظرف یک هفته به شکایات شهروندان از کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراه رسیدگی می‌شود.در پاسخ به این سوال که با تکمیل فرآیند پیوستن گوشی‌های تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش چه اتفاقی می‌افتد و این موضوع برای خریداران تلفن همراه چه مزایایی به همراه دارد؟ گفت: در حوزه خدمات پس از فروش برای موبایل و لوازم خانگی در حال حاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تامین کننده این تجهیزات باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروش ثبت نام نکرده باشد و یا کالاهایش را اظهارنکرده باشد.ایشان درباره نوع برخورد با شرکت‌های ناقض قانون ادامه داد: «دو مدل برخورد صورت می‌گیرد؛ اول طبق قانون، جریمه و به ارائه خدمات مجبور می‌شود. دوم اینکه ما در وزارت صمت این اتفاقات را در شناسنامه‌های خدمات پس از فروش بعدی و در فرایند اخذ تأییدیه مدنظر قرار می‌دهیم. ما به‌دنبال این هستیم که این موارد به‌صورت سیستمی انجام شوند؛ یعنی همان‌طور که گوشی‌ها به‌طور سیستمی فعال‌سازی می‌شوند، به همان صورت نیز عملکرد شرکت‌های گارانتی ارزیابی شود.»در صورتی که شکایت ها بیشتر از تعداد خاصی شود مجوز شرکت ابطال خواهد شد اما همچنان ابهام بزرگی وجود دارد ، در صورتی که شرکتی تخلف نماید و مجوز آن لغو شود تکلیف سرمایه مردم چه خواهد بود آیا وزرات صمت برنامه ای برای این مورد دارد یا خیر ؟

شناسه خبر : 12949
تاریخ : 1402/9/25 17:47:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/gAqGfy
نویسنده خبر :
X

🔶محمرضا بوالحسنی
🔹برنامه نویس وب
🔹مدیر ارشد بخش توسعه و طراحی

 
برچسب ها #دریاکنار #موبایل #گارانتی #وزارت صمت

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.