آخرین اخبار
عملیات اورژانس هوایی بوشهر برای انتقال قلب اهدایی در روز تاسوعای حسینی با موفقیت انجام شد
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: در روز تاسوعای حسینی، یک عملیات اورژانس هوایی حساس و مهم جهت انتقال قلب اهدایی از برازجان به شیراز با موفقیت انجام شد.

دکتر موسوی اظهار داشت: این عملیات مربوط به انتقال قلب جوانی ۲۵ ساله بود که به دلیل مرگ مغزی، خانواده ایثارگر او رضایت به اهدای عضو داده بودند.

وی افزود: عملیات اورژانس هوایی بوشهر از طریق مرکز ارتباطات اورژانس به تیم اورژانس هوایی ابلاغ شد.

دکتر موسوی اذعان داشت: با توجه به حساسیت بالای انتقال قلب و ضرورت داشتن زمان طلایی برای انجام این عملیات، بالگرد در نزدیک‌ترین مکان ممکن به بیمارستان مستقر شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر اظهار کرد: مسئولین اورژانس استان و شهرستان دشتستان سریعاً اقدامات لازم برای ساخت پد در کنار بیمارستان را انجام دادند. عملیات پاک‌سازی پد در ساعت 18:30 آغاز شد و در عرض ۲ ساعت زمین که پر از نخاله و مصالح ساختمانی بود، جمع‌آوری شد، این اقدامات تحت نظارت مستقیم خدارحم نوید کیا مسئول اورژانس هوایی استان و مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان انجام گرفت که جای تقدیر دارد.

وی افزود: تیم اورژانس هوایی در ساعت5:30صبح آماده شروع عملیات بود و سریعاً عملیات اعزام آغاز شد، بالگرد در برازجان مستقر شد و اعضای پیوندی شامل قلب، کلیه و سایر اعضا بامهارت بالای یک تیم جراحی مجرب، از بدن بیمار جدا شدند، سپس توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در ساعت پنج و سی دقیقه صبح تاسوعای حسینی به‌سرعت به سمت پد بالگرد جانمایی شده؛ انتقال دادند و اعضاء در عرض ۴۰ دقیقه به بیمارستان مقصد در شیراز جهت پیوند منتقل شدند.

دکتر موسوی گفت: تیم پروازی که کاپیتان پور غلام و کاپیتان نائبی بودند با دقت و حرفه‌ای به این مأموریت پاسخ دادند. تیم فنی مهندس پرواز، مهندس سیاوشی و مهندس معصومی بودند که در فرآیند پرواز و انتقال بیمار حضور و مشارکت فعال داشتند.، همچنین تیم پزشکی پروازی، خدا رحم نوید کیا و حبیب شنبدی بودند که به‌عنوان اعضای حیاتی در این مأموریت حضور داشتند.

 دکتر موسوی اظهار داشت: ستاد هدایت بیماران استان، فرمانداری شهرستان دشتستان، مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان دشتستان، مدیریت و پرسنل بیمارستان شهید گنجی برازجان، واحد فراهم آوری پیوند اعضا استان، بخشداری مرکزی برازجان، شهرداری برازجان، شورا و دهیاری روستای دهقاید، پایگاه بسیج و سپاه سیدالشهدا دهقاید و فرماندهی انتظامی فراجا شهرستان دشتستان در این مأموریت با اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر و شهرستان دشتستان همکاری داشتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش‌ها در این عملیات مهم و زنده نگه‌داشتن امید و زندگی بیمار، قابل‌تحسین است.

شناسه خبر : 9894
تاریخ : 1402/5/7 18:44:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/p7sFk7
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #اورژانس #هوایی #بیمارستان #انتقال #قلب #شیراز #برازجان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.