آخرین اخبار
عملیات طراحی و ساخت دستگاه کره تراش هفت محور در پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام‌ شد
با تکیه بر دانش و توان متخصصان و کارکنان پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی، عملیات طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه کره تراش هفت محور با موفقیت انجام‌ شد.

به گزارش دریاکنار و نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد سعیدیان، مدیر پالایشگاه یازدهم بیان کرد: با تکیه بر توان و همت کارکنان متخصص تعمیرات پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی،‌ یک دستگاه منحصر به فرد و مستقل هفت محوره کره تراشی جهت رفع نیازهای عملیاتی این پالایشگاه طراحی و با صرفه جویی در هزینه با موفقیت ساخت و به بهره برداری رسید.

سعیدیان در ادامه تصریح کرد: به منظور تعمیرات شیرآلات صنعتی از نوع کروی/توپی، بالاخص شیرهای بسیار مهم و حیاتی پالایشگاه با عنوان Rising Stem Ball Valve  که عموماً نیاز به عملیات براده برداری به روشهای تراشکاری،‌ سنگ زنی و صیقل کاری بر روی توپی این شیرآلات از سایز 2 تا 18 اینچ را دارند که دو روش اول نیاز به دستگاه کره تراش دارد.

در ادامه اقای قزاق،‌ رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک پالایشگاه یازدهم نیز بیان کرد: این تجهیز بصورت معمول در بازار وجود نداشته و تأمین آن بصورت سفارشی توسط سازندگان دستگاههای تراش با صرف وقت و هزینه های بسیاری ممکن خواهد بود، لذا با تکیه بر توان همکاران و تخصص و تجربه سرپرست کارگاه تراشکاری این پالایشگاه، جواد حاجی، این دستگاه طراحی و با حمایتهای رئیس تعمیرات و مدیر پالایشگاه یازدهم و با صرف هزینه ای اندک، این دستگاه در پالایشگاه ساخته و بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این دستگاه کره تراش، کاملاً مستقل بوده و با حرکت در هفت محور بصورت نیمه خودکار، توانایی منحصر به فردی در انجام باربرداری توپی های شیرآلات را در سایزهای مختلف و مورد نیاز پالایشگاه دارد و تا کنون نمونه خارجی آن با این طراحی و قابلیت مشاهده نگردیده است. 

قزاق در ادامه اظهار داشت: امید است که با دستان پرتوان نیروهای انسانی توانمند و حمایتهای همه جانبه مسئولین، بتوانیم در تمامی زمینه ها رشد و بالندگی داشته و افتخارات بسیار مهمی را به ثبت برسانیم.

شناسه خبر : 14181
تاریخ : 1402/12/7 05:46:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VSG5Kf
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #پالایشگاه یازدهم #مجتمع گاز پارس جنوبی #ساخت #دستگاه کره تراش هفت محور #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.