گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲ دهه وارد مدار تولید می‌شود‌
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در پارس جنوبی و دیگر میادین برای افزایش تولید گاز، گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی بهمن‌ماه امسال پس از ۲ دهه وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش دریاکنار و نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه  ویژه پارس، محسن خجسته‌مهر در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در منطقه عسلویه که با حضور پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما و پس از بازدید از دکل حفاری مستقر در موقعیت ۱۱B برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است، گفت: آنچه در منطقه پارس جنوبی مشاهده می‌کنیم حاصل سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد دلاری طی دو دهه است و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر نفت از تولید روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی خبر داد و افزود: بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از این میدان مشترک تولید می‌شود.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که تولید، جهاد است، تصریح کرد: اکنون به میزان ۲۷ میلیارد دلار پروژه در بخش بالادستی منطقه پارس جنوبی در حال اجراست.

خجسته‌مهر صیانت از ذخایر گازی را یک مأموریت مهم دانست و گفت: ما در شرکت ملی نفت وظیفه مهم تولید را بر عهده داریم و مردم نیز در صیانت از ذخایر گازی نقش مهم و ویژه‌ای در راستای مصرف بهینه و صرفه‌جویی دارند.

معاون وزیر نفت با اشاره به یک اقدام جهادی و مهم در فاز ۱۱، گفت: این فاز سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و در ۸ سال گذشته نیز هیچگونه اقدامی در آن انجام نشده است؛ قرارداد با یک شرکت بین‌المللی در گذشته نیز به علت تحریم‌ها به نتیجه خاصی منتهی نشد و آن شرکت خارجی نیز از قرارداد خارج شد.

خجسته‌مهر ادامه داد: اما در دولت سیزدهم اقدامات فوری در این بخش آغاز شد و اکنون حفاری ۴ حلقه چاه گاز آن به اتمام رسیده است.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه ۲ ردیف پالایشگاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی به مرحله شیرین‌سازی رسیده است، تصریح کرد: توسعه میدان مشترک بلال که در ادامه میدان گازی پارس جنوبی قرار دارد نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: یکی از سکوهای گازی میدان پارس جنوبی که از سال ۹۴ معطل مانده و تولید آن متوقف شده بود، کار ترمیم چاه‌های آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شده است.

خجسته‌مهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان گازی پارس شمالی، بیان کرد: با توسعه میدان کیش و توسعه ۱۳ میدان گازی در بخش خشکی و سایر میادین متعدد در سال‌های آتی ۵۰۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش، ظهر امروز رییس سازمان صداوسیما و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از طرح‌های توسعه ای پارس جنوبی و دکل حفاری مستقر در فاز ۱۱ بازدید کردند.

شناسه خبر : 4465
تاریخ : 1401/9/20 06:42:45
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/cTIdUP
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #فاز ۱۱ #پارس جنوبی #مدار تولید #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.