گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فعالیت همگانی ناوگان زمینی جانی دوباره به جاده های البرز بخشید
به گزارش دریاکنار ،مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان بار و مسافر در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدود ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در جاده‌ها فعالیت دارند.

دغاغله با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که رانندگان حوزه حمل و نقل با آن مواجه هستند، کمبود سوخت است، گفت: از حدود پنج سال گذشته سیستم تخصیص سوخت براساس پیمایش راه‌اندازی شده است و این به آن معناست که رانندگان براساس اسناد حمل و کیلومتر‌هایی که طی کرده‌اند، سوخت دریافت و کارت سوختشان شارژ می‌شود.

او افزود: تخصیص سوخت هر ۱۵ روز یکبار براساس مدل، سن، نوع و عملکرد خودرو‌های حمل صورت می‌گیرد و براین اساس میزان سهمیه‌ها متفاوت است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: رانندگان خودرو‌ها تاکنون گلایه‌هایی از نبودن سوخت در جایگاه‌ها یا درست‌نبودن نحوه محاسبه کیلومتر‌های طی کرده داشته‌اند که در این خصوص با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی‌هایی انجام شد و مشکلات به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفت.

دغاغله  افزود: دو هفته پیش سهمیه‌های جدیدی در کارت‌های سوخت رانندگان شارژ شده و خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکل کمبود سوخت برطرف شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در بحث تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی هم درصدد رفع موانع موجود هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۶ هزارناوگان باری در کشور فعال است، گفت: رانندگان بار و مسافر هم حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدوده ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در جاده‌ها فعالیت دارند.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد حجم بار و مسافر کشور زمینی و از طریق جاده‌ها هدایت و جابه‌جا می‌شود، توضیح داد: امیدواریم با همکاری تشکل‌های صنفی، سازمان راهداری و سایر دستگاه‌ها مشکلات موجود به حداقل برسد.

دغاغله در ادامه با اشاره به تعداد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کشور توضیح داد: در حال حاضر ۹۵۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در کشور فعال است که تا پایان سال ۵۷۰ مجتمع جدید به آن‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد آزادراه‌های کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مسیر آزادراهی در کشور وجود دارد که طول آن‌ها دوهزارو ۷۹۳ کیلومتر است.

شناسه خبر : 4647
تاریخ : 1401/9/27 21:31:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XiG8FI
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #راننده #ناوگان #البرز #اتوبوس #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.