گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فینالیست های جایزه داستان " من بوکر عربی ۲۰۲۳ " مشخص شد
داستان عربی ۲۰۲۳ نامزدهای این دوره خود را انتخاب و معرفی کرد.

فینالیست های جایزه داستان " من بوکر عربی ۲۰۲۳ " مشخص شد 

 

 

داستان عربی ۲۰۲۳ نامزدهای این دوره خود را انتخاب و معرفی کرد.

 

 

«بالاترین قسمت افق» نوشته فاطمه عبدالحمید از عربستان، «خشکسالی» نوشته الصدیق حاج احمد از الجزایر، «تبعید پیشگوی آب» نوشته زهران القاسمی از عمان، «کنسرتو قرآنی ادواردو» نوشته نجوا بینشاتوان از لیبی، «سنگ خوشبختی» نوشته ازهر جرجیس از عراق و «روزهای خورشید درخشان» نوشته میرال الطحاوی از مصر به عنوان آثار برگزیده شانزدهمین جایزه بین المللی ادبیات داستانی عربی (IPAF) معرفی شدند.

 

هر یک از ۶ نویسنده‌ای که به فهرست نهایی راه یافته‌اند ۱۰هزار دلار دریافت خواهد کرد و برنده جایزه نیز ۵۰ هزار دلار به عنوان جایزه می‌گیرد.

 

نامزدهای نهایی از فهرست اولیه که متشکل از ۱۶ اثر بود، انتخاب شده‌اند.

 

فینالیست‌های این دوره در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی توسط رییس هیات داوران امسال، محمد آخاری نویسنده و رمان‌نویس مراکشی، معرفی شدند. ریم باسیونی رمان‌نویس مصری، فاضله الفاروق رمان‌نویس، محقق و روزنامه‌نگار الجزایری، تتس روک استاد دانشگاه و مترجم سوئدی و عزیزه الطال نویسنده و استاد دانشگاه از عمان و نیز یاسین عدنان از مسئولان بنیاد IPAF گروه داوران را تشکیل می‌دهند.

 

در فهرست نهایی امسال از ۶ کشور با نسبت مساوی نویسندگان مردان و زنان جای دارند. هر یک از آنها با سبک‌ روایی متفاوت، به موضوع‌های تاثیرگذار پرداخته‌اند.

 

 

 

شناسه خبر : 6100
تاریخ : 1401/12/15 10:22:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FrSz9B
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #جایزه داستان عربی #من بوکر عربی #رویداد فرهنگی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.