گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
قانون معافیت سربازی خانواده های دارای معلول اجرا می شود
مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور جزئیات معافیت سربازی خانواده‌های دارای فرزند معلول را اعلام کرد.

محمدرضا شهبازی با اشاره به ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در این ماده قانونی آمده است که یکی از فرزندان اولیایی که خانواده ناتوان و معلول دارند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو و یا اینکه حداقل دو نفر از فرزندان معلول داشته باشند یکی از فرزندان ذکورشان که فرزندی سالم است می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

وی با اشاره به شروط استفاده از این ماده قانونی خاطرنشان کرد: این مسئله مشروط به این است که معلولیت پدر و مادر به‌گونه‌ای باشد که نیاز به مراقبت داشته باشند که البته نوع معلولیت در ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر نشده است اما کمیسیون مربوطه این مسئله را بررسی و اعلام می‌کند.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: کمیسیون معافیت سربازی کمیسیون مشترک بهزیستی و ناجا است که در واقع این کمیسیون موارد معافیت را بررسی و اعلام می‌کند.

شهبازی اضافه کرد: بر همین اساس خانواده‌هایی که شرایط اشاره‌شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر کشور مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده و نهایتاً درخواست تشکیل کمیسیون مربوطه را بکنند.

شناسه خبر : 7189
تاریخ : 1402/1/30 05:16:58
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Em41EF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سربازی #معافیت #بهزیستی #معلولیت #نشریه دریاکنار

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • طوبی عباسی
    1 سال قبل

    باسلام من بیمارنخاعی هستم که قبلاپسربزرگم بخاطرمن معافیت سربازی گرفت،ولی متأسفانه براثرسانحه فوت شد،الان هرکاری میکنم قبول نمیکنن پسر دومم از این امتیاز استفاده کنه در صورتی ک من توی خونه بجز این پسر کسی رو ندارم اگه این بره سربازی تکلیف من چی میشه