آخرین اخبار
قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است/ کارگران بابت حقوق‌ دریافتی گلایه دارند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است که حتما باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند، باید ویژه تر دیده شوند.

محمدباقر قالیباف اظهار کرد: توفیق شد در روزهای پایان سال و جمعه آخر سال به استان شهیدپرور کرمان سفر و مزار سردارشهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کنم و از مجموعه صنعتی و زنجیره فولادسازی زرند بازدید داشته باشیم.

او با بیان اینکه فولاد در کشور ما از صنایع مهم و پیشرفته و صادراتی است، افزود: ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور است و تا بالاتر از ۵۰ میلیون تن پیش بینی و برنامه ریزی شده است. 

رئیس مجلس بیان کرد: جلوگیری از صادرات خام مواد معدنی، در اولویت های برنامه دولت و مجلس است. اما در مکان‌یابی و نحوه استقرار محل فولادها و زنجیره تولید و ارزش افزوده آنها باید تجدید نظر داشته باشیم که در برنامه ۵ ساله هفتم و سیاست‌گذاری دراز مدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است. 

او تاکید کرد: از فرصت‌های بزرگ کشور و مهمتر از حوزه نفت و گاز، حوزه معادن است.  

قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق کارگری موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است که حتما باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و پا به پای تورم بتوانند بیایند و زندگی اداره کنند، اما طبیعتا واحدها و کارخانه هایی که سختی کار و آلودگی محیطی دارند، باید ویژه تر دیده شوند.

شناسه خبر : 6291
تاریخ : 1401/12/26 09:15:33
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Yb2NIw
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #قدرت خرید #کاهش #حقوق‌ دریافتی #کارگران #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.