آخرین اخبار
كارنامه نتایج اولیه آزمون سراسری جمعه27 مردادماه منتشر می شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه 25 مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام خبر انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1402 در روز جمعه 27 مرداد ماه گفت: این کارنامه حاوی اطلاعات تکمیلی برای انتخاب رشته نظیر نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته است که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

دکتر عبدالرسول پورعباس پس از اعلام اسامی نفرات برتر آزمون سراسری  در این نشست خاطرنشان کرد: مرحله اول نتایج اولیه آزمون سراسری که حاوی نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی و تیرماه و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است 20مردادماه منتشرشد که در سامانه جامع آزمون سراسری قابل مشاهده است. 
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبانی که در دو نوبت آزمون سراسری در دو گروه آزمایشی اصلی متفاوت شرکت کرده اند تا دیروز فرصت داشتند که وضعیت خود را در انتخاب گروه آزمایشی اصلی برای انتخاب رشته مشخص کنند که طبق آمار همه داوطلبان این کار را انجام داده اند و اگر داوطلبی در دو گروه آزمایشی اصلی  متفاوت شرکت کرده و گروه اصلی خود را انتخاب نکند سازمان سنجش گروه و نمره تیرماه را ملاک  عمل قرار می دهد.
دکتر پورعباس با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال 1402 گفت: امسال برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری امسال پیچیده‌تر از آزمون‌های گذشته و با تغییرات اساسی و عمده‌ برگزار شده است گفت: این امر ممکن است موجب سوال و ابهام برای داوطلبان شده باشد بنابراین ستاد مشترکی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور تشکیل شده است تا پاسخگوی داوطلبان و رفع ابهامات احتمالی آنان باشد.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به گستردگی سنی و منطقه ی جغرافیای شرکت کنندگان گفت: امسال جوانترین داوطلب آزمون سراسری 14 ساله و مسن ترین داوطلب 84 ساله هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم به رقابت پرداختند و گستردگی منطقه جغرافیایی در نفرات برتر آزمون سراسری مشهود است که متمرکز در استان و یا شهر خاصی نیستند.
دکتر پورعباس درباره زمان انتخاب رشته آزمون سراسری گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا روز یکشنبه ۲۹ مرداد از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود و فرآیند انتخاب رشته از ۳۱ ماه جاری شروع  و تا ۴ شهریورماه ادامه می یابد.
وی افزود: به دلیل پیچیدگی و تغییرات برگزاری آزمون سراسری امسال روند اعلام نتایج اولیه طولانی تر شد لذا نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیمه مهرماه سال جاری اعلام خواهد شد و دانشگاه ها می توانند از پذیرفته شدگان در نیمه دوم مهرماه ثبت نام کنند.

شناسه خبر : 10365
تاریخ : 1402/5/26 12:09:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kZFVLV
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #سازمان سنجش #آزمون سراسری #نهایی #رتبه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.