آخرین اخبار
لزوم پاسخگويی مخابرات استان بوشهر در مورد عدم ایمنی خطوط همراه اول منطقه خاییز تنگستان
در اواخر دهه هفتاد، خطوط تلفن ثابت در دو روستای گشی و بنیان اجرا شد. این اقدام باعث شادی و رضایت مردم شد، زیرا اکنون امکان برقراری ارتباط با اقوام و دوستانشان را داشتند

مردم هم سرخوش از این اتفاق به ایمنی کابل های هوايي و پایه های ضعیف بیست کیلومتری مسیر اهرم-خاییز توجه نداشتند.

با گذشت زمان، تلفن‌های ثابت جمع آوری شدند و جای خود را به سیستم تلفن همراه روستایی دادند. این تغییر باعث شد حق امتیاز مردم حیف و مبل شود. با این حال، به علت عدم کارایی سیستم تلفن همراه روستایی، این سیستم جای خود را به تلفن همراه اول فعلی داد.

اما با همان زیرساخت‌های قدیمی و فرسوده و ناایمن، کمتر جایی می‌توان تلفن همراه کابلی هوایی پیدا کرد. این سیستم‌ها دارای معایبی هستند، از جمله قطعی آسان تلفن‌ها برای خرابکاری و کابل دزدی. 

در لحظات حساس و ضروری که مردم به ارتباط نیاز دارند، تلفن‌ها قطع می‌شوند و مردم در این حالت ممکن است شاهد دزدی‌ها یا شکار غیرمجاز باشند.

نمونه بارزتر و تاسف آور قطعی تلفن های منطقه در جریان حمله مسلحانه و ضرب و شتم فعال اجتماعی و خبرنگار تنگستانی در مورخه 13/04/1402 بوده که ضاربین تلفن‌های منطقه را قطع و جنایت نمودند و طبق گزارشات واصله درب کانکس تجهیزات مخابراتی باز بوده است که به تحقیق و بررسی بیشتر موضوع و نیازمند توجه و اقدام فوری مسئولان مربوطه است.

شناسه خبر : 9947
تاریخ : 1402/5/9 19:24:22
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4tus8Q
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مخابرات #تلفن ثابت #خطوط همراه اول #منطقه خاییز #تنگستان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.