آخرین اخبار
ما برای مسئولین مردم بدی بودیم!
اخیرا مصباحی مقدم در صحبت های خود ادعا کرده که: «علت اصلی تورم، مردم هستند که قناعت کردن را بلد نیستند، ما مسئولین در ایران جمعیت قانع چینی که به یکی دو وعده غذا در شبانه‌روز اکتفا می‌کنند را نداریم!»

پوریا بختیاری

چندی پیش هم میرسلیم علت مرگ و میر در اثر تصادفات جاده‌ای را مردمی معرفی کرده بود که به مسافرت‌ های نوروزی می‌روند!

اما اگر فکر می‌کنید که  این مدل صحبت‌ها برای فرار مسئولیت است یا چون دروغگو و ریاکار هستند این صحبت‌ها را می‌کنند، سخت در اشتباهید!

اتفاقا این صحبت‌ها کاملا صادقانه است و دقیقا چیزی است که در فکر مسئولین ما می‌گذرد.

مسئولین ما اعتقاد راسخ دارند که مسببان وضع موجود مردم هستند و نه بی تدبیری‌ های خودشان!

به عنوان مثال علت افزایش قیمت سکه را سلطان سکه، علت افزایش قیمت دلار را کانال‌ های تلگرامی و دلار فروش‌ های سبز میدان، علت افزایش قیمت خودرو و ملک را دلال ‌ها و سایت‌ هایی که قیمت‌ها را اعلام می‌کنند، معرفی می‌کنند.

وقتی مسئولین معتقد باشند که مقصر مردم هستند که این شرایط بد را به وجود آورده‌اند، طبیعتا برای حل مشکلات هم باز به سراغ مردم می‌روند.

مثلا برای کنترل قیمت سکه، سلطان سکه را اعدام می‌ کنند، یا برای کنترل قیمت دلار، با بگیر و ببند دلال‌ها را زندانی می‌کنند، یا برای کنترل قیمت خودرو و مسکن، جلوی اعلام قیمت سایت دیوار را می‌گیرند!

پس دیدید، مسئولین برای فرار از مسئولیت و یا ریاکاری نیست که مسببان وضع موجود را مردم می‌دانند، آن‌ها واقعا باور دارند که مقصر ما مردم هستیم و نه عملکرد ضعیفشان!

البته که این اتفاق کاملا طبیعی است. وقتی افرادی مسئولیت را به عهده می‌گیرند که نه سواد خاصی دارند و نه هیچ تجربه و رزومه موفقی در کارنامه خود دارند، این مدل برخوردشان با مشکلات و مسائل اصلا جای تعجب ندارد.

اما برخلاف باور مسئولین،
 ما مردم مقصر نیستیم!
در حکومت‌ های تمامیت‌ خواهی که همه منابع در اختیار دولت است و همه چیز با زور و دستور اداره می‌شود، مردم مقصر هیچ گرانی و آشوب و هیچ اتفاق بدی در جامعه نیستند!
گرانی، فقر، شرایط بد اقتصادی و حتی ناهنجاری‌ ها، نتیجه بی کفایتی دولتمردان است نه مردم!
ما مردم فقط و فقط و فقط قربانی وضع موجود هستیم، نه باعث و بانی آن!

شناسه خبر : 9153
تاریخ : 1402/4/7 12:25:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Tt0hBg
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #تورم #مسئولین #مردم #مصباحی مقدم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.