آخرین اخبار
ما پیشروترین اندیشه و انسان را در انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست هم اندیشی با اهالی سینما گفت: خوشبختانه ما پیشروترین اندیشه و انسان را در انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ چون انقلاب با پدیده‌های نو هنرمندانه مواجه شده و با تغییری که در ماهیت این پدیده‌ها ایجاد کرده، آن را به خدمت خود درآورده است.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان و اهالی سینما با اشاره به اهمیت این‌گونه نشست‌ها در تبیین مسائل و مشکلات بیان کرد: این سلسله‌نشست‌های هم‌اندیشی به‌منظور شناسایی مشکلات و چالش‌های پیش روی هنرمندان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

افروغ گفت: پیش از این سه نشست دیگر هم با اهالی سینما و عرصه فیلمسازی داشته‌ایم که خوشبختانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت توانسته با تعامل معاونت هنری و سینمایی با آمادگی تمام، مشکلات و مسائل این حوزه را پیگیری کند.

عبدالرحیم افروغ در ادامه با تاکید بر تجربه و دانش کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری هنرمندان صاحب‌ایده، باتجربه و خلاق این استان در جهت دستیابی به افق روشنی برای صنعت فیلمسازی استان، افزود: با انتخاب مدیریت انجمن سینماجوانان استان بوشهر از بدنه جامعه فیلمسازان استان که در حوزه انیمشین‌سازی و فیلم کوتاه به تولید اثر مبادرت ورزیده است امیدواریم شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی عمدتا با هدف مساله‌یابی است تا پس از تعیین مسائل و مشکلات، راه برون‌رفت از این مسائل را با تشکیل اتاق فکر و هم‌اندیشی بیابیم، تصریح کرد: طبیعتا ما و هنرمندان در یک طرف ایستاده‌ایم و مشکل در طرف دیگر! بنابراین باید برای رفع این مشکلات با هم همدل و متحد شویم.

وی افزود: البته باید مشکلات را نخست اولویت‌بندی کنیم و آنان که مهم‌تر هستند، در صدر قرار بدهیم و نقشه‌راهی را برای برون‌رفت از آن‌ها طراحی کنیم تا بتوانیم به افق روشنی که برای صنعت فیلمسازی استان ترسیم کردیم، دست بیابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی بزرگ مستندسازی در ایران است و روند این هنرمند بزرگ در عرصه مستندسازی می‌تواند الگویی باشد برای هنرمند امروز، افزود: خوشبختانه ما پیشروترین اندیشه و انسان را در انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ چون انقلاب با پدیده‌های نو هنرمندانه مواجه شده و با تغییری که در ماهیت این پدیده‌ها ایجاد کرده، آن را به خدمت خود درآورده است. طبیعتا همین نگاه رو به جلو انقلاب است که عالم را به ولوله و زلزله واداشته است. بنابراین امروز بایستی با تاسی از این نگاه و با آدابته کردن پدیده‌ها و ایده‌های نو در هنر، شاخص‌های تازه‌ای بیافرینیم و معادلات بیگانگان را به هم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از هنر و هنرمند واقعی حمایت خواهیم کرد، یادآور شد: در این زمینه به‌‌زودی با شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس نشستی خواهیم داشت که درصدد هستیم در این نشست ظرفیت‌ها و قابلیت‌‎های هنری استان را به آن‌ها بنمایانیم تا زمینه‌سازی لازم برای جلب نگاه آن‌ها به جامعه هنری ایجاد شود و اینکه مدیران صنایع این امکان را دارند که برای انتقال مفاهیم مورد نظر خود به جامعه پیرامونی در قالب مسوولیت‌های اجتماعی به هنرمندان بومی استان اعتماد کنند. 

 افروغ در پایان به برگزاری هفته مهر سینما در استان بوشهر در هفته آینده اشاره و تصریح کرد: این برنامه به تازگی به تقویم سینمای کشور اضافه شده و فرصتی است که در آن از هنرمندان صاحب‎ایده و باتجربه هم‌استانی در همه بخش‌های سینما تقدیر به عمل آوریم. افزون بر این، در آینده‌ای نزدیک میزبان آقای خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور و همچنین آقای پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر خواهیم بود تا هنرمندان هم‌استانی مستقیم مشکلات و مسائل خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

شناسه خبر : 3632
تاریخ : 1401/7/18 08:23:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xbmkS5
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ بوشهر #عبدالرحیم افروغ #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.