آخرین اخبار
ماجرای ظرف مرموزی که ناسا کشف کرد
Osiris-Rex یک مأموریت برنامه‌ریزی شده ناسا برای بررسیِ سیارک و بازگرداندن نمونه بود. راه‌اندازی این پروژه برابر با برنامه‌ریزی قبلی، در ۸ سپتامبر ۲۰۱۶ بدون تأخیر انجام شد...

این مأموریت، که توسط آزمایشگاه مطالعات ماه و سیارات دانشگاه آریزونا، مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا، پرواز فضایی و مرکز سیستم‌های فضایی لاکهید مارتین توسعه یافته و برنامه‌ریزی شده‌است، تیم علمی آن شامل اعضایی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایتالیا نیز هست.این پروژه که با هدف جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشی از سطح این سیارک توسط کاوشگر Osiris-Rex راه‌اندازی شده بود، در سال ۲۰۲۱ پس از انجام یک ماموریت ۵ ساله به زمین بازگشت. ناسا تا به امروز با چالشی برای باز کردن درب محفظه TAGSAM مواجه بوده است که مهم‌ترین نمونه‌های یافته شده از سطح این سیارک در آن نگهداری می‌شود. البته دانشمندان ناسا در هنگام تلاش برای باز کردن درب محفظه TAGSAM توانستند خورده نمونه‌هایی که این فضاپیما با خود به زمین آورده بود را بررسی کنند. طبق اعلام مقامات ناسا، در داخل نمونه‌های سیارک بنو شواهدی از وجود کربن و آب پیدا شده است و این دو عنصر کلیدی و مهم برای حیات هستند.

( بنو، یک سیارک به قطر تقریبی ۴۹۲ متر است که در نزدیکی مدار زمین قرار دارد و جزو دسته سیارک های زمین گذر محسوب می‌شود. طبق نظریه‌ی دانشمندان، این سیارک حدودا 4/5 میلیارد سال قدمت دارد. دانشمندان معتقدند این سیارک میلیون‌ها سال قبل توسط یک دگرگونی کیهانی از یک سیاره غنی از منابع کربنی از نقاط دور دست جدا شده و آرام آرام در طی این سال‌ها نزدیک به زمین شده است.)

 

منبع خبر :  NASA’s OSIRIS-REx

شناسه خبر : 13026
تاریخ : 1402/10/1 09:18:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3Gtuyp
نویسنده خبر :
X

🔶محمرضا بوالحسنی
🔹برنامه نویس وب
🔹مدیر ارشد بخش توسعه و طراحی

 
برچسب ها #ناسا #فرازمینی #اجسام ناشناخته #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.