آخرین اخبار
ماه رمضان سلطانِ یازده ماه دیگرِ سال
ماه رمضان به عنوان ماه مبارک اسلامی، یازدهمین ماه قمری و سلطانِ یازده ماه دیگرِ سال شناخته می‌شود. در این ماه، مسلمانان در سرتاسر جهان، از جمله ایران، با روزه گرفتن، به عبادت و تقرب به خداوند متعال می‌پردازند.

رمضان، از بزرگترین رویدادهای اسلامی است، که در آن، مردم برای تقرب به خداوند، در هر فرصت امکان پذیر، دعا و استغفار می‌کنند، آیات قرآن را مطالعه می‌کنند، صدقه می‌دهند و امور خیریه را بازگو می‌کنند. همچنین، غذا و نوشیدنی را از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب برای روزه‌داران ممنوع می‌کنند.

از دیگر مهمترین فرصت‌ها در این ماه، شب قدر است. در این شب، قدرت الهی بازتر و فراگیرتر است، به‌طوری که برابر با هزار ماه کامل قرآن قرار گرفته است. در این شب، مردم دعا می‌کنند و برای مغفرت و بخشش خطاهای خود و خطاهای دیگران التماس می‌کنند.

بنابراین، ماه رمضان به عنوان سلطانِ یازده ماه دیگرِ سال شناخته می‌شود چرا که به دلیل اینکه مسلمانان در این ماه از امکانات و فرصت‌های تقرب به خداوند متعال بهره‌مند می‌شوند. فرصت‌هایی که در هیچ ماه دیگری قابل دست‌یابی نیست.

 

شناسه خبر : 6420
تاریخ : 1402/1/4 08:53:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZKu3gL
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #ماه رمضان #مسلمان #اسلام

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.