آخرین اخبار
مبارزه با کرم برگ‌خوار پاییزه در استان بوشهر
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مانور مدیریت کرم برگ‌خوار پاییزه در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش دریاکنار؛ احمد سبحانی اظهار داشت: مانور و کارگاه آموزشی ترویجی مدیریت کرم برگ‌خوار پاییزه در روستای اخند شهرستان عسلویه برگزار و در خصوص آشنایی با آفت، چرخه زندگی، خسارت و روش‌های ردیابی و کنترل آن توضیحات کامل ارائه شد.

وی ادامه داد: اینآفت مذکور قدرت تخریبی بالایی دارد و به محصولات کشاورزی از قبیل ذرت، گندم، گوجه فرنگی، کلزا، بادمجان، خیار و موز حمله می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هم پیش‌تر از مشاهده آفت قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع استان خبر داده بود.

به گفته کبری توکلی کرم برگ‌خوار پاییزه آفتی خطرناک است که می‌تواند به ۳۵۷ میزبان گیاهی از جمله ذرت، سورگوم، گوجه فرنگی و دیگر محصولات خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه کرم برگ‌خوار روزانه تا ۱۰۰ کیلومتر پرواز و مناطق جدیدی را آلوده می‌کند گفت: مزارع ذرت شهرستان عسلویه نخستین منطقه مشاهده این آفت در استان بوده است.

توکلی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی کاهش یافته، شرایط دمایی مناسب فعالیت این آفت فراهم شده و احتمال ورود و ایجاد خسارت در مزارع گندم استان بوشهر بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: لارو‌های آفت کرم برگ‌خوار قدرت تخریبی بالایی دارند و برای محصولات کشاورزی بسیار زیان‌بار و خسارت‌بار هستند.

توکلی بیان کرد: با توجه به ورود آفت، نبود دشمنان طبیعی مناسب، ناشناخته بودن بیولوژی آفت در منطقه و عدم آشنایی کشاورزان با خسارت کرم برگ‌خوار، احتمال طغیان آفت مذکور و ورود آن بسیار زیاد است، بنابراین پیگیری برای تأمین اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

 
شناسه خبر : 13414
تاریخ : 1402/10/24 06:35:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/PgfbrC
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #کرم برگ‌خوار پاییزه #سازمان جهاد کشاورزی #مدیر حفظ نباتات #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.