آخرین اخبار
مجمع عمومی وزیران ادوار جمهوری اسلامی برگزار شد
مجمع عمومی مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی برای انتخاب اعضای هیات مدیره در فرهنگستان علوم برگزار شد.

مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی ایران عنوان تشکلی مردم نهاد است که در اسفندماه ۱۳۹۵ با اهدافی چون شناسایی موانع توسعه کشور و ارائه راهکار برای رفع آن، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی و همچنین هم‌افزایی و هم‌اندیشی نخبگان مدیریتی و علمی در زمینه ارائه راهکارها برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تشکیل شد.

 

مجمع وزیران ادوار برای تحقق اهداف خود هفت کمیسیون تخصصی (آموزشی، علمی و فناوری، اقتصادی، انرژی، امور زیربنایی صنعت و محیط زیست، اداری فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و قضائی و سیاسی امنیتی و دفاعی) و یک کمیسیون راهبردی پیش‌بینی کرده است.

 

سیدرضا صالحی امیری، سید محمد حسینی، بیژن زنگنه، محمدرضا عارف، علی اکبر صالحی، علی سلاجقه، عبدالله جاسبی، انسیه خزعلی، محمدرضا میرتاج‌الدینی، محسن منصوری، علی صوفی، محمد علی آبادی، محسن مهرعلیزاده، سیدمصطفی هاشمی طبا، محمد شریعتمداری، سرتیپ حاتمی، معصومه ابتکار، غلامرضا شافعی، شهیندخت مولاوردی، مسعود زریبافان، محسن رفیق‌دوست، سید عبدالواحد موسوی لاری، فاطمه واعظ جوادی، محمدعلی ابطحی، مرتضی حاجی، داود دانش جعفری و بهزاد نبوی از جمله حاضران در این نشست بودند.

محمد هاشمی رفسنجانی در مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران قبل از انقلاب را به یاد داریم و می‌دانیم ملت‌ها در چه فضای می‌زیستند و دولت‌ها با ملت چگونه رفتار می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) در ۱۱۷ روزی که در فرانسه حضور داشتند، اسلام و ایران را به دنیا معرفی کردند، اضافه کرد: امام همچنین دولت‌های زورگو و استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی را به دنیا معرفی کردند. ملت هم با آگاهی رژیم شاهنشاهی را بیرون و انقلاب کردند.

 

رئیس سنی مجمع وزرای ادوار بعد از انقلاب افزود: امروز می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران دیگر یک کشور نیست؛ بلکه به عنوان یک قطب مهم در جهان مطرح است. دولت‌های انگلیس، فرانسه و لابی صهیونیستی با تسلطی که بر رسانه‌های گروهی جهان دارند به گونه‌ای رفتار می‌کنند یک دولت و ملت را ساقط کند اما نه تنها نتوانستند ایران را به نابودی بکشانند، بلکه نابودی خود اسرائیل مطرح شده است.

 

هاشمی با تأکید بر اینکه جهان امروز با جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت است، گفت: جهان را بین خودشان به ۲ قطب شرق و غرب تقسیم کرده‌اند اما جمهوری اسلامی امروز به خودش متکی است و به عنوان یک قطب در جهان مطرح است.

 

رئیس سنی مجمع وزرای ادوار بعداز انقلاب یادآور شد: امروز، هنگامی که مقام معظم رهبری صحبت می‌کنند، مشاهده می‌کنید چگونه اثر گذار است و چند ساعت دنیا درباره آن صحبت می‌کنند.

 

هاشمی تصریح کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما آنچه که باقی می‌ماند خدمت به مردم و اسلام است؛ همان‌طور که جمهوریت و اسلامیت دو رکن جدایی ناپذیر ذکر شده است هر دولتی که می‌آید باید جمهوریت و اسلامیت را حفظ کند.

شناسه خبر : 8810
تاریخ : 1402/3/23 19:57:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/CLR6hR
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مجمع #عمومی #وزیران #جمهوری #اسلامی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.