گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مجموعه شعرِ «کتابِ دگردیسی‌ها و کوچ در اقالیم روز و شب» اثر شاعر عرب آدونیس منتشر شد
مجموعه شعرِ «کتابِ دگردیسی‌ها و کوچ در اقالیم روز و شب»، سِفر و سفر معنوی و معراج‌نامه‌ی آدونیس با ترجمه: صالح بوعذار است

مجموعه شعرِ «کتابِ دگردیسی‌ها و کوچ در اقالیم روز و شب»، سِفر و سفر معنوی و معراج‌نامه‌ی آدونیس است و صبغه‌ی سوررئالیستی وُ لحنی پیامبرانه و صوفیانه دارد.

آدونیس با آوردن اسطوره و نمادهای اسطوره‌ای و بهره‌گیری از تکنیک «نقاب» و فراخوانی شخصیّت‌های تاریخی، اسطوره‌ای و دینی، کلیشه‌ها و عادت‌های ذهنی مخاطب و نیز سنّت‌های ادبی مرسوم را درهم می‌شکند و مخاطب را در فضای شناوری از ابتکار، افسون و دلالت‌های معنایی بکر و هنری پرتاب می‌کند.

 

مجموعه‌ی «کتابِ دگردیسی‌ها و کوچ در اقالیم روز و شب»، سرشار از اسطوره‌ها و نمادهای اسطوره‌ای‌ست. آدونیس از اسطوره و رمز برای فربگی بن‌مایه‌های شعری خویش بهره می‌گیرد. این رویکرد علاوه بر اینکه نیاز روحی و جمالی شاعر به اسطوره‌ها را می‌رساند؛ از سوی دیگر گریز وی از وضع سیاه و اسفبار کنونی خویش را نشان می‌دهد. بهره‌گیری آدونیس از سمبولیسم اسطوره‌ای، از این نیاز ناشی می‌شود که وی می‌خواهد دلالت‌های معنایی و خوانش‌های هرمنوتیکی متعدّدی را فراروی مخاطب بگشاید و شعر را از تفسیرهای تک‌ساحتی برهاند. وی نگاه و رویکرد ویژه‌ای به اسطوره و نمادهای رستاخیزی چون «آدونیس» یا (تموز)، ققنوس و ... دارد. چراکه تمثیلی از خود وی هستند و این اندیشه‌ی مرکزی آدونیس را که معتقد است: تحوّل و دگردیسی، جوهر هستی است و زندگی، از مرگ برمی‌خیزد، به خوبی آینگی می‌کنند.

.

آدونیس

برگردان: صالح_بوعذار

کتابِ_دگردیسی‌ها_و_کوچ_در_اقالیم_روز_و شب.

نشر_شالگردن

قیمت: 115000 تومان

چاپ اول بهار 1402

.

https://b2n.ir/j13509

 

لینک تهیه کتاب از وب‌سایت نشر شالگردن

شناسه خبر : 7830
تاریخ : 1402/2/20 15:24:31
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Om28X9
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #کتابِ دگردیسی‌ها و کوچ در اقالیم روز و شب #آدونیس #صالح بوعذار #نشر شالگردن #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.