آخرین اخبار
محمدجواد باز درهوا، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گسترش پوشش بیمه‌ای در کشور، هدف راهبردی سازمان تأمین اجتماعی
در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی و برنامه های راهبردی ارائه شده از طرف مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی تلاش جدی تری برای اجرائی کردن این سیاست های ابلاغی و راهبردی بمنظور ایجاد عدالت اجتماعی و حل مشکلات مردم و بسط و توسعه رفاه عمومی را در دستور کار این سازمان قرار داده است که در دولت مردمی سیزدهم و مدیریت جدید سازمان به لطف پروردگار، تعامل و همفکری قابل توجه میان ارکان تصمیم گیر و مجریان شاهد هستیم.

این سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی توانسته است با اتکا بر سرمایه بیمه‌شدگان و فعالیت اقتصادی مطلوب؛ نقش مهمی در جامعه با رویکرد برطرف نمودن دغدغه‌ها و ایجاد رفاه برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در شرایط سخت اقتصادی ایفا نماید.
هرچند با بروز چالش‌هایی چون تحریم‌های ظالمانه طی چند سال اخیر شاهد بحران‌ها و شوک‌های اقتصادی عدیده‌ای در سطح کشور بودیم که تاثیر مستقیمی بر منابع و مصارف سازمان گذاشته است،اما با تلاش مدیران و پرسنل خدوم سازمان مانع ارائه به موقع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به جامع هدف نگردیده است. 
اما سازمان ما رسالتی به گستره ایران بزرگ دارد که ضمن سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای پیشبرد سیاست های کلی و مصوب تامین اجتماعی در راستای استقرار نظام تامین اجتماعی به صورت جامع ، یکپارچه ،شفاف،کارامد،فراگیر و چند لایه می‌تواند باعث افزایش امید و بسط و تامین عدالت اجتماعی در تمام اقشار جامعه باشد.
با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و در راستای بندهای ۱ و ۵ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )که برخورداری از تامین اجتماعی به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی فوت و درمان حقی است همگانی و می‌بایست توسعه فراگیر بیمه پایه برای آحاد جامعه فراهم گردد و با عنایت به ماده یک قانون تامین اجتماعی مبنی بر اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی،  نظر به اینکه از جمله برنامه‌های تحولی و اهداف راهبردی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری تعمیم و گسترش پوشش بیمه طرح فراگیر خانواده ایرانی شامل زنان  و دختران خانه‌دار ، دانشجویان، خود اظهاری شغلی( صاحبان حرف و مشاغل آزاد)،بیمه اختیاری و کارفرمایان صنفی و بخشنامه جدید ابلاغی در خصوص بیمه ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان ،داوران و سایر فعالین حوزه‌های ورزشی، شاغلین در غرفه‌های مستقر در میادین میوه و تره بار، بازارهای محلی و کشتارگاه‌ها و بازارهای مرغ و ماهی که فاقد رابطه مزد بگیری باشند، کارفرمایان صنفی و... و همچنین ادامه بیمه به طور اختیاری با هدف گسترش هرچه بیشتر خدمات بیمه‌ای سازمان به آحاد جامعه می‌باشد که با توسعه پوشش بیمه‌ای این گروه از افراد جامعه و فراهم نمودن زمینه بهره‌مندی از حمایت‌های مربوط به حوادث، درمان، بیماری، بازنشستگی،از کار افتادگی و بازماندگان و ضمن ایجاد اطمینان خاطر و امید به آینده‌ای بهتر برای افراد موصوف و خانواده آنان بهره‌وری و کارآمدی بیشتر فراهم گردد.
اقدامات انجام شده در سطح استان در این خصوص منجر به انعقاد قرارداد قریب ۳۴ هزار نفر گردیده است که نسبت  به سال ۱۴۰۰‏- ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد .
اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر همچون سایر ادارات کل سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور تمام تلاش خود را در جهت ایفای تعهدات به موقع به مستمری بگیران و جامعه هدف خود نموده است لذا با این هدف مقدس برنامه‌هایی را در جهت وصول مطالبات به موقع در پیش رو دارد و تلاش دارد با انجام به موقع وظایف سازمانی خود به  اقشار تحت پوشش و شرکای اجتماعی خدمات گسترده خود را بیش از پیش نمایان سازد.

در راستای  ابلاغ جدید بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان  از تمامی ابزارها در جهت اطلاع رسانی استفاده گردیده، تا ضمن کمک به کارفرمایان مدیون جهت  تحقق شعار سال  از طرف مقام معظم رهبری  (مهار تورم و رشد تولید) اقدام موثری از طرف سازمان ارئه گردد و همچنین با پیگیری و نظارت در جهت ارسال صحیح لیست حق بیمه پرسنل شاغل در پروژه‌های پیمانکاری  بخصوص در حوزه صنعت نفت و گاز با همکاری دستگاه‌های نظارتی از ضایع شدن حق و حقوق کارگران جلوگیری بعمل آید.

لذا اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی از مدیران و کلیه کارکنانی که با تمام جدیت برای ارائه خدمت صادقانه و بدون منت به جامعه هدفتلاش  مضاعف دارند و از هیچ کوششی در جهت آرامش و آسایش آنها دریغ نمی‌کنند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

جا دارد از شرکای محترم اجتماعی نیز به ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز نیز که در این شرایط سخت اقتصادی ؛ سازمان تامین اجتماعی را جهت نیل به اهداف آن یاری می‌کنند، قدردانی نمایم.

شناسه خبر : 9501
تاریخ : 1402/4/22 07:47:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/iqpBAB
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #سازمان تامین اجتماعی #اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر #نشریه دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.