آخرین اخبار
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر: افتتاح بخش خاص برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر
دکتر حسین اسماعیلی (مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر) از افتتاح بخش خاص برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهرخبر داد و گفت: بیمارستان سلمان فارسی در استان بوشهر قصد دارد بخشی جدید و منحصر به فرد را برای درمان بیماران سرطانی افتتاح کند. این بخش به روز و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در خدمت بیماران قرار خواهد گرفت. هدف اصلی این بخش، ارائه درمان موثر، حمایت روانی و اجتماعی، آموزش و پشتیبانی به بیماران سرطانی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر، حسن اسماعیلی، در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی به خبرنگاران اعلام کرد: از جمله پروژه های توسعه ای که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر طی 22 ماه اخیر برای استان اجرا کرده راه اندازی 4 تخت آی سی یو در بیمارستان نبی اکرم (ص) بوده همچنین، چهار تخت سی سی یو نیز در این بیمارستان راه اندازی شده است. واحد دندانپزشکی بیمارستان عسلویه نیز با همکاری خیرین و شورای شهر عسلویه در حال اضافه شدن است. همین طور، مدیر تامین اجتماعی استان بوشهر خبر داد: در حال ساخت مرکز دیالیز با همکاری خیرین و شورای شهر عسلویه هستند تا بتوانند به بیماران نیازمند درمان دیالیز کمک کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به تصمیماتی که در سفر ریاست جمهوری اتخاذ شد، ما مکلف شدیم تا به عدد ۶۴ تخت بستری برسیم. در حال حاضر، در بیمارستان ما ۴۰ تخت فعال و در حال ارائه خدمات درمانی هستند.

همچنین درمانگاه عمومی امام جواد (ع) در شهرستان جم افتتاح شد که توانستیم واحدهایی مانند مامائی، آزمایشگاه و خدمات آزمایشگاهی را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

همچنین، در جنوب استان در بیمارستان نبی اکرم ص در مرکز استان در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و در شمال استان در بیمارستان مهر برازجان توانستیم کلیه آزمایشات سرپائی را و آزمایشات هورمون شناسی را برای مردم عزیز استانمان انجامش را مهیا کنیم.

در شهر خورموج نیز مرکز درمانی جدیدی به نام شهید نادر مهدوی افتتاح شد. این مرکز شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، مامائی، آزمایشگاه و خدمات اورژانسی و داروخانه است و در حال خدمت رسانی است.

علاوه بر این، در شهر بوشهر قرار است به زودی درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان سلمان فارسی احداث شود. با کامل شدن ساختمان این درمانگاه، می‌توان تمامی ۲۵۶ تخت بیمارستان را در اینجا فعال کرد.

وی تاکید کرد: بیمارستان سلمان فارسی در استان بوشهر برای افزایش ظرفیت درمانی و ارائه خدمات بهتر به بیماران سرطانی، قصد افتتاح بخش به روز و منحصر بفردی را دارد. این بخش شامل بخش آی سی یو داخلی با 17 تخت برای درمان بیماران سرطانی خواهد بود. مراحل ساختمانی این بخش به پایان رسیده و تجهیزات مورد نیاز برای آن خریداری شده است که نیروهای لازم جهت ارائه خدمات درمانی در این بخش جذب شده‌اند و با تحویل کار به پیمانکار، این بخش به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. با افتتاح این بخش، بیمارستان سلمان فارسی توانایی درمان بیشتری را برای بیماران سرطانی در استان بوشهر خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تعدادی از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان بوشهر در حال بهبود و توسعه خدمات درمانی هستند. درمانگاه مبعث بوشهر که مربوط به دهه 70 است، نیاز به بازسازی دارد و مجوز کتبی برای این امر دریافت شده است. در حال حاضر، مراحل اداری برای نوسازی طبقاتی این درمانگاه در حال انجام است.

همچنین، ساختمان درمانگاه سطح یک شهر دلوار در حال به پایان رسیدن است و در حال حاضر در مراحل تشریفات اداری برای جذب نیرو و خرید تجهیزات قرار دارد. انتظار می‌رود که این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

در شهر شبانکاره نیز زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه خریداری شده است و مراحل طراحی این درمانگاه به پایان رسیده است. بعد از دریافت تأییدیه دانشگاه، این پروژه به پیمانکار واگذار خواهد شد و احداث درمانگاه در شهر شبانکاره آغاز خواهد شد.

در بیمارستان مهر برازجان نیز برنامه‌های گسترش و بهبود خدمات درمانی در حال اجرا است. در پی مصوبه سفر ریاست محترم جمهور، برنامه ساخت یک بیمارستان جدید در حیاط پشت بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است. این بیمارستان جدید با اتصال به ساختمان فعلی، تعداد تخت‌های بیمارستان را به 96 تخت افزایش خواهد داد. در حال حاضر، 47 تخت فعال در این بیمارستان در دسترس بیماران قرار دارد.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در پلی کلینیک تخصصی امام موسی کاظم (ع) شهر گناوه، توانستیم جذب تخصص نیروی مورد نیاز را در حد قابل قبولی انجام داده و کادر مورد نیاز درمانی را تکمیل کنیم. همچنین، نواقص ساختمانی و تاسیساتی که سالها مردم عزیز را رنج می داد، مرتفع شده و امروز با رضایتمندی 85 درصدی در بحث خدمات دهی به بیمارانمان در سطح کل استان داریم و جزء استانهای دوم تا سوم سازمان در بحث رضایتمندی بیماران گام برداشتیم.

ایشان افزود: در پلی کلینیک درمانگاه تخصصی مبارک شهید مطهری شهر گناوه، خدمات تخصصی بیشتری به مردم ارائه می شود. بحث تخصص زنان، داخلی، اطفال در کنار خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و کلینیک های دیابت و فشار خون شناسایی بیماران سرطانی نیز در حال انجام است. به این ترتیب، ارائه خدمات به نفع مردم بهبود یافته و پلی کلینیک تخصصی مبارک شهید مطهری به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی در استان شناخته شده است.

در شهرستان دیلم نیز در حال ساخت یک درمانگاه عمومی سطح یک هستیم. این پروژه تا پایان سال 1403 به اتمام خواهد رسید که این اقدام منجر به بهبود خدمات درمانی در شهرستان دیلم و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: با تلاش و همت دولت محترم در بحث پرداخت با مراکز طرف قرارداد، توانستیم بخش زیادی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم. این اقدام باعث به‌روز شدن مطالبات ما و بهبود بدهکاری به مراکز شده است. همچنین، توانستیم تهاتر خوبی با مراکز دانشگاهی در بخش مطالبات و بدهی‌هایشان ایجاد کنیم که منجر به ایجاد حداقلی از رضایت در این مراکز شده است.

شناسه خبر : 13172
تاریخ : 1402/10/10 16:50:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2tsYg1
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیر درمان #تامین اجتماعی #نشست خبری #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.