آخرین اخبار
مدیر کل بحران استانداری بوشهر: آبهای استان بوشهر مواج و متلاطم است؛ شنا و دریاگردی ممنوع
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر خطاب به مردم و مهمانان نوروزی گفت: تا ۸ فروردین خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم است و ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش می‌یابد و باید از شنا و دریاگردی پرهیز شود

به گزارش دریاکنار و نقل از  روابط عمومی استانداری بوشهر، کورش دهقان عصر شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ایام نوروز با بارش های بهاری، گردشگران زیادی را میزبانی کرده و تا پایان تعطیلات نیز بر شمار گردشگران افزوده می شود.

وی از صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: تا ۸ فروردین خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم است و ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش می‌یابد.

مدیر کل بحران استانداری بوشهر با بیان اینکه امروز شرایط جوی نسبتاً آرام بر استان بوشهر و روی دریا پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: از اواخر وقت امشب با ورود سامانه بارشی جدید تا اواخر وقت روز دوشنبه ۶ فروردین بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر گفت: این هشدار دریایی تا ۸ فروردین پایدار است و با وزش باد آرام تا بسیار شدید طی ۴ روز آینده، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نیز سرعت وزش باد روی دریا و نوار ساحلی استان را ۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام و بیان کرد: در این مدت ارتفاع امواج خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر تا سه متر افزایش می‌یابد.

فرج الله شکوهی‌پور اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر دانست و تاکید کرد: در این شرایط خطر غرق شدن شناورها و شناگران در دریا وجود دارد.

وی توصیه کرد: در مدت هشدار نارنجی دریایی از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر و شنا در نوار ساحلی استان بوشهر جلوگیری و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد امروز در استان بوشهر را غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام و تصریح کرد: ارتفاع امواج خلیج‌فارس در سواحل استان بوشهر تا ۱.۵ متر افزایش می‌یابد.

شناسه خبر : 14627
تاریخ : 1403/1/4 18:12:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VcyUzE
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل بحران #مهمان نوروزی #شنا #دریا #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.