آخرین اخبار
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد: پاکسازی سواحل بوشهر به مناسبت آغاز هفته زمین پاک 1403
عبدالرحمن مرادزاده ادامه داد: در این اقدام، انبوهی از زباله‌های پلاستیکی، بطری‌ها و دیگر مواد زائد که در سواحل بوشهر رها شده بودند، جمع‌آوری و به محل‌های دفع مناسب منتقل شدند.

به گزارش دریاکنار و نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، به مناسبت هفته زمین پاک، در اقدامی نمادین، ساحل بوشهر با همت انجمن محیط زیستی سیاره زیبا، فعالان و علاقه‌مندان به محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پاکسازی شد.

وی در این رویداد فرهنگی - زیست محیطی  با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و ضرورت مشارکت همگانی در این امر، اظهار داشت: "متأسفانه شاهد حجم انبوهی از زباله‌های رها شده در سواحل استان هستیم که سلامت این پهنه ارزشمند و حیات موجودات زنده را به خطر می‌اندازد. از این رو، از همه شهروندان و مسافران تقاضا داریم که با رعایت نکاتی ساده مانند عدم رهاسازی زباله در طبیعت، بویژه زباله‌های پلاستیکی، استفاده از ظروف قابل شستشو به جای ظروف یکبار مصرف، تفکیک زباله و همراه داشتن کیسه زباله، در حفظ پاکیزگی محیط زیست و به ویژه سواحل استان سهیم باشند."

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین از اقدامات ارزشمند انجمن‌های مردم‌نهاد در زمینه فرهنگسازی و مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط زیست تقدیر کرد و گفت: "حضور فعال این عزیزان در پاکسازی ساحل بوشهر نشان‌دهنده تعهد و دغدغه‌مندی آنها نسبت به استان است و امیدواریم این اقدام الگویی برای سایر اقشار جامعه باشد."

در این پاکسازی، ضمن جمع‌آوری زباله‌ها، 300 نهال حرا در ساحل بوشهر کاشته شد. روز زمین پاک یادآور تعهد ما به حفظ این سیاره ارزشمند برای نسل‌های آینده است. با مشارکت همگانی و با اتخاذ رویکردی مسئولانه در قبال محیط زیست، می‌توانیم زمین را به مکانی پاک‌تر و زیباتر برای زندگی تبدیل کنیم.
 
شناسه خبر : 14930
تاریخ : 1403/2/1 14:02:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/bJUvfw
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیر کل حفاظت محیط زیست #هفته زمین پاک #سواحل بوشهر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.