آخرین اخبار
مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر: 9 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است
عباس قایدی زاده مدیرشعب بانک کشاورزی استان بوشهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت نود و امین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی در ابتدای نشست به ایراد سخنرانی از تاریخچه تاسیس بانک کشاورزی پرداخت. ایشان ضمن تبریک این مناسبت، بانک کشاورزی را به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مالی در حوزه کشاورزی و دامداری دانست و تحلیلی از عملکرد بانک کشاورزی در سال گذشته ارائه کرد. او به گزارش مثبت از اقدامات بانک اشاره کرد و با بیان اینکه بانک کشاورزی با همکاری دولت و سایر نهادهای مرتبط موفق به تأمین نیازهای مالی کشاورزان و دامداران استان شده است، از تلاش‌های کارکنان و مدیران شعب بانک کشاورزی تشکر کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی به منظور پشتیبانی از تولید استان، خدمات مالی را در حوزه‌های مختلفی از جمله باغداری، زراعت، دامداری، صنایع غذایی و غیره ارائه می دهد بیان داشت: از دغدغه‌های اصلی کشاورزان استان بوشهر بحث پرداخت بهای مناسب به کشاورزان برای محصولاتی که تولید می‌کنند، به خصوص گندم که یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان است، وضعیت پرداختی بهای گندم از ۱۱هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال باتوجه به لیستی که اداره غله به مجموعه بانک ارسال کرده، به میزان 9 هزار میلیارد ریال هم پرداختی تا به امروز اتفاق افتاده و در واقع ۷۷ درصد بهای گندم در سامانه سیفا بارگزاری شده، پرداخت شده است.

عباس قایدی زاده اظهار داشت: بانک کشاورزی  از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون  با ارائه تسهیلاتی به ارزش 22 هزار میلیارد ریال به ۱۳ هزار بهره بردار در حوزه زراعت و باغداری و در بخش های مختلف پرداخت شده است که به توسعه و رونق حوزه کشاورزی و دامداری استان کمک کرده است.

وی در زمینه توسعه کشاورزی و ارتقای سطح زندگی کشاورزان بیان داشت: تقویت دو زنجیره تولید مهم در بانک کشاورزی که مورد تاکید استاندار محترم نیز هست، توجه به زنجیره خرما و زنجیره آبزیان است. زنجیره تولید خرما باتوجه به اینکه محصولات ما به استان های همجوار مخصوصا استان فارس برای سردخانه و بسته بندی ارسال می شد تقریبا با این تکلیف ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات در بخش سردخانه حل وفصل شد و خوشبختانه ۷هزار تن به ظرفیت استان اضافه شد.

در حوزه آبزیان نیز اقدامات خوبی در شهرستان های دشتی، دشتستان و بخصوص دیر انجام شده است و 1200 میلیارد ریال جهت صنعت آبزی پروری پرداخت شده که از جمله طرح های موفق طرح مروارید صید دیر که 450 میلیارد ریال تسهیلات آن پرداخت شده است در این راستا تلاش ما این است که صنعت آبزیان را کاملا پوشش دهیم.

وی در زمینه اصلاح نخیلات نیز که یکی از دستورات کاری ما است گفت: در سال گذشته حدود 420 میلیارد ریال اعتبار این بخش بوده و برای سال جدید نیز تلاش ما این است که در بحث اصلاح نخیلات کشاورزان دغدغه ای نداشته باشند.

عباس قایدی زاده اعتبار طرح پرورش ماهی در قفس را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی بیان کرد و باتوجه به نو بودن این صنعت ابراز امیدواری کرد که می تواند اشتغال و درآمدزایی خوبی برای استان فراهم کند.

همچنین قایدی زاده به اعلام این خبر پرداخت که بانک کشاورزی سال گذشته رتبه اول در سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با اعتبار 1500 میلیارد ریال کسب کرد. و هدفمان برای سال 1402 نیز این هست که عملکردمان را برای رونق تولید افزایش دهیم.

ایشان در خصوص طرح جوانی جمعیت نیز بیان داشت: اعتبار وام ازدواج برای سال گذشته 1270 میلیارد ریال و برای فرزندآوری 625 میلیارد ریال پرداخت شده است.

رییس اداره امور شعب بانک کشاورزی استان عنوان داشتند: در تولید گندم که در 30 سال گذشته بی سابقه بوده برداشت 130 هزار تن گندم در استان بوده که 1500 میلیارد ریال اعتبار به این بخش داده شد و این باعث شد که علاوه براینکه بذر استان کامل تامین شود به سایر استان ها نیز بتوانیم گندم بفرستیم.

ایشان در ادامه در خصوص صدور ضمانت نامه ها افزود: در این بحث با صدور 4500 میلیارد ضمانت نامه در کشور توانستیم رتبه سوم کشور را کسب کنیم.

شناسه خبر : 8567
تاریخ : 1402/3/16 16:12:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yPAR3w
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرشعب #بانک کشاورزی #استان بوشهر #عباس قایدی زاده

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.