رمضانعلی سبحانیفر در نشست ارزیابی عملکرد شش ماهه واحدهای اجرایی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت رعایت پروتکلهای بهداشتی به منظور حفظ سلامت کارکنان و مشتریان، خواستار اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از تجمع در باجه های پستی شد.
وی بازمهندسی بخشهای مختلف شبکه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این بازمهندسی باید در اسرع وقت و در تمامی بخشهای اداری، مالی، نیروی انسانی، قراردادهای همکاری، شبکه حمل و نقل، سامانههای نرمافزاری و ثبت اطلاعات، انجام شود.
معاون وزیر، سنجش عملکرد تمامی عملیات پستی براساس کارت امتیازی متوازن را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: در ارزیابی عملکرد باید روح شرکتی بودن و تفکر درآمد-هزینهای، تامین زیرساختهای مناسب، نیروی انسانی کارآمد و مدیریت و برنامهریزی دقیق، مدنظر قرار گیرد.
سبحانیفر، موضوع ثبت دقیق و بهموقع اطلاعات و رصد آن از سوی مدیران استانها را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مدیران میبایست، تمام اطلاعات بهویژه اطلاعات مربوط به ورود و خروج ناوگان حمل و نقل شبکه و مرسولات را به استانهای خود در زمان واقعی ثبت کنند تا رهگیری لحظه به لحظهای آن از سوی مسئولان و مشتریان امکانپذیر باشد.
او ضمن انتقاد از رسوب مرسولات در برخی استانها و با تاکید بر اینکه هابهای پستی که به تازگی راهاندازی شده ، محلی برای مبادله مرسولات هستند، گفت: تجزیه مرسولات انبوه میبایست در مبدا انجام شود تا کار توزیع و تحویل با سرعت بیشتری انجام شود.
رییس هیئت مدیره همچنین اهمیت پیاده سازی مدل اقتصاد دیجیتالی را یادآور شد و گفت: براساس این مدل، باید در کنار جذب ظرفیت های مغفول مانده استانها در زمینه تحویل و ارسال محصولات بومی و محلی، توسعه خدمات نیابتی در چارچوب سرویسهای باارزش افزوده، با سرعت بیشتری دنبال شود.
سبحانیفر تقویت انگیزه و اجرای عدالت در بخش نیروی انسانی را نیز مهم توصیف کرد و گفت: باید برنامه ارتقا شغلی و معیشتی کارکنان براساس نوع و سنوات خدمت در اسرع وقت طراحی و پیاده سازی شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه پست، گنجینهایست که باید از آن به نفع مشتریان و شبکه بهرهمند شد، خواستار تسریع در طراحی و بازمهندسی بخشهای مختلف به منظور تحقق اهداف تعیین شده در کوتاه مدت (پایان سال) شد.
نظرات
0