آخرین اخبار
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر: بوشهر میزبان برگزاری نمایشگاه و جشنواره ملی آبزیان / 214 متر مربع فضای خالی در حال اشغال شدن است
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر گفت: تاکنون 61 شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و 15 استان نیز در آن حضور دارند.با اختصاص فضای 3,100 متر مربع برای این نمایشگاه و فقط 214 متر مربع فضای خالی باقی مانده است. این نمایشگاه از تاریخ 19 تا 22 دی ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

حسین نامور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت هفته بسیج در رابطه با برگزاری نمایشگاه تخصصی خرما که آبان ماه برگزار شد از حضور و همراهی رسانه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

نامور با اشاره به اینکه تولید ثروت در جامعه به عنوان یکی از اهداف اصلی مسئولین هست اظهار داشت: این استان نیز فرصت‌های ارزشمندی دارد، از جمله تولید خرما که نشانگر توان بالای استان بوده بعلاوه، صنایع دریایی و لجستیک دریایی که نشانگر قدرت‌های استان می‌باشند.

وی بیان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند توانمندی‌های استان را به خوبی نشان دهد، نمایشگاه‌ها هستند. نمایشگاه‌ها بستری را برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات توسط افرادی که در زمینه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند فراهم می‌کنند. بر اساس گفته‌های ایشان، استان بوشهر نباید از این فرصت‌های ارزشمند که در دسترس است، غافل باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر افزود: نمایشگاه‌ها فرصتی را برای جمع‌آوری جمعیت هدف و افزایش آنها ایجاد کرده‌اند، به ویژه نمایشگاه آبزیان. این نمایشگاه باعث هم‌افزایی و هماهنگی بین مسئولین استان شده است، به طوری که با همکاری مجموعه‌ها و انجمن آبزیان، امیدواریم که به خوبی اجرا شود. هرچند، اقبال عمومی نشان‌دهنده این موضوع است. همچنین ما به دنبال برگزاری میز میگو در بوشهر هستیم.

نامور اعلام کرد: تاکنون 61 شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. برای این نمایشگاه، مجموعاً 3 هزار و 100 متر مربع فضا اختصاص داده شده است. تاکنون 886 متر مربع از این فضا پر شده و فقط 214 متر مربع خالی باقی مانده است. گفته می‌شود که تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این نمایشگاه در حال پیگیری هستند تا این فضای خالی را اشغال کنند.

همچنین 15 استان شامل تهران، سمنان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، فارس، یزد، البرز، مشهد، قم، استان مرکزی، خوزستان، مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان و بوشهر در بحث سردابی و همچنین دریایی فعالیت می‌کنند و در این نمایشگاه حضور دارند.

به گفته نامور حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان بومی منطقه بوده و 70 درصد غیربومی هستند. با توجه به اینکه بوشهر در زمینه تجهیزات کمتر کار  شده است. در حوزه خوراک، 48 درصد مشارکت کننده با 1380 متر فضای نمایشگاهی و در زمینه تجهیزات نیز 52 درصد شرکت‌کنندگان با 1500 متر فضای نمایشگاهی فعالیت دارند.

ایشان تصریح کرد: امسال، به نسبت سال قبل، جهش فضایی و تعدادی قابل توجهی را مشاهده می‌کنیم. این نمایشگاه می‌تواند به حجم بالای درخواست‌های کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند پاسخ دهد و حضور پرشور مردم می‌تواند به فرهنگ و تغییرات در سطح نمایشگاه کمک کند.

ایجاد اشتغال و درآمد مناسب از طریق نمایشگاه شیلات

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت: ظرفیت های اصلی استان بوشهر در بخش کشاورزی خرما و فراورده‌های خرمایی قابل توجه هستند همچنین حوزه شیلات و آبزیان نیز به عنوان قطب آبزیان در حوزه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر حضور پررنگ دارد و دومین رویداد برگزاری نمایشگاه شیلات آبزیان نیز در استان بوشهر برگزار می‌شود.

گزدرازی ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف، بحث پایش کسب و کار در این منطقه بهبود خواهد یافت و استان بوشهر می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های توسعه در کشور معرفی شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این نمایشگاه، تنوع بازارهای صادراتی با توجه به محدودیت‌های موجود و ارتقاء علمی و عملی تولیدکنندگان است. هدف بعدی ما این است که در حوزه پرورش، پرورش‌دهندگان و تولیدکنندگان را با خدمات و تجهیزات روز دنیا آشنا کنیم. ارتقاء کیفیت بسته‌بندی برای صادرات و افزایش سرانه مصرف نیز اهداف مهمی هستند که به آن‌ها توجه می‌کنیم. به علاوه، ما بخش خصوصی با حضور در این نمایشگاه، به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد مناسب هستیم که در نهایت به درآمد زایی ارزی منجر شود. امیدواریم که با حضور همه، از این نمایشگاه بهترین استفاده را ببریم.

شرکت در نمایشگاه شیلات در تهران؛ فرصتی برای افزایش ارزش افزوده و توسعه صادرات

مدیرکل شیلات اعلام کرد: برای اولین بار پس از چندین سال وقفه، شرکت در نمایشگاه تخصصی شیلات در تهران را برنامه ریزی کرده ایم. نیز در سال گذشته نمایشگاه شیلات در استان برگزار شده بود و با استقبال خوبی مواجه شده بود.

عقیل امینی به اهمیت موضوعاتی مانند صادرات، بازار، ارزش افزوده و رقابت پذیری در صنعت شیلات اشاره کرد و افزود: بوشهر قطب پرورش میگوی پرورشی در کشور هست و تولید بیش از 63 هزار تن میگو را در بخش میگو دارد. اما متاسفانه اکثر این محصولات خام فروخته می‌شوند و برای ورود به بازارهای جهانی، بسته بندی و ارزش افزوده محصولات بسیار مهم است.

مدیرکل شیلات اظهار امیدواری کرد که با شرکت در این نمایشگاه، بتواند توانایی بیشتری را برای معرفی و عرضه محصولات بسته‌بندی شده و با ارزش افزوده به بازار برای توسعه صادرات داشته باشند همچنین، حضور عراق و امارات در این نمایشگاه از سوی وی خوش‌آیند دیده شده که قول حضور در این نمایشگاه را از نمایندگان این دو کشور گرفته اند.

 
شناسه خبر : 12584
تاریخ : 1402/9/5 14:51:49
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/DEog29
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #نمایشگاه‌های بین‌المللی #جشنواره ملی آبزیان #شیلات #اتاق بازرگانی #صمت #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.