آخرین اخبار
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر: 7 هزار خانوار بوشهری در انتظار انتخاب بانک‌های عامل برای دریافت وام انشعاب گاز خانگی
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر خبر داد: شرکت ملی گاز موظف است تا 130 هزار وام قرض الحسنه را به مشترکین در استان‌های مختلف، از جمله بوشهر، اعطا نماید. در این بین، سهم استان بوشهر هفت هزار خانوار به مبلغ 150 میلیون ریال می‌باشد که در حال حاضر، منتظر انتخاب بانک‌های عامل جهت اجرای این برنامه هستیم.

علی اکبر فقیه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسئولین در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از الویت های شرکت گاز استان بوشهر و شرکت ملی گاز پایداری گاز طبیعی است که دراین خصوص در حال اقدام برای اجرای دو پروژه مهم در راستای افزایش پایداری گاز طبیعی هستیم. این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از خط انتقال آباد به بوشهر و احداث دو ایستگاه تحت فشار در بوشهر و دشتستان می‌باشند.

به گفته مدیرعامل با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ضریب پایداری گاز در سه شهرستان بوشهر، دشتستان و تنگستان و بخشی از شهرستان گناوه بهبود خواهد یافت تا در صورت بروز شرایط اضطراری، تأمین گاز طبیعی برای مردم این مناطق تضمین گردد.

فقیه گفت: در حال حاضر لوله کشی داخلی منازل تحت پوشش کمیته امداد شهرستان عسلویه با اعتبار 100 میلیارد ریال در حال انجام است. این پروژه تا پایان سال با اعتبارات شرکت گاز استان بوشهر پرداخت خواهد شد و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان عسلویه بطورکامل از این نعمت برخوردار خواهند شد که اجرای این پروژه‌ها نشان از تلاش شرکت گاز استان بوشهر و شرکت ملی گاز برای بهبود عملکرد و ارتقاء خدمات گازرسانی به مناطق مختلف استان دارد.

در قانون بودجه امسال، یک مصوبه تصویب شده است که شرکت ملی گاز موظف است در لوله‌کشی قشر محروم کمیته امداد و بهزیستی نقش داشته باشد. طبق این مصوبه، شرکت ملی گاز باید 130 هزار وام قرض الحسنه را به مشترکین در استان‌های مختلف از جمله استان‌های بوشهر، ایلام، خوزستان، کرمان و هرمزگان اعطا کند. سهم استان بوشهر در این وام‌ها 7 هزار وام با مبلغ 150 میلیون ریال است. در حال حاضر، منتظر انتخاب بانک‌های عامل برای انجام این کار هستیم و برنامه ریزی شده است تا تا پایان سال این فرآیند انجام شود

گازرسانی به ۲شهر و ۸۷روستای هرمزگان به همت شرکت گاز بوشهر

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان بوشهر اعلام کرد: در سال گذشته بعنوان استان معین هرمزگان در بخش گازرسانی انتخاب شدیم که این مهم پس از دستیابی به پروژه‌های مورد نیاز در سطح شرکت گاز استان، از سوی شرکت ملی گاز ابلاغ شد تا در کنار تأمین نیازهای خود، به استان همسایه نیز کمک شود.

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان بوشهر افزود: فعالیت‌های گازرسانی به شهرها و روستاهای منطقه استان هرمزگان در حال اجرا است. این پروژه شامل احداث ۱۲۶ کیلومتر خط تغذیه، پنج ایستگاه تقلیل فشار گاز (تی‌بی‌اس)، ۸0۰ کیلومتر شبکه فلزی و پلی‌اتیلن و حدود ۱۲ هزار فقره انشعاب است. برای اجرای این پروژه‌ها، مبلغی بالغ بر 8۰۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

فقیه اظهار کرد: در حال حاضر 6 پیمانکار فعال در استان هرمزگان در حوزه گازرسانی فعالیت می‌کنند و در دوشهر و 85 روستا به اجرای پروژه‌ها می‌پردازند. مدیرعامل تاکید کرد که تأمین اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های استان هرمزگان نیز از منابع خود استان هرمزگان تامین می‌شود.

توسعه شبکه گاز در مناطق روستایی

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: در حال حاضر در بخش روستایی، تعداد 495 روستایی که دارای شبکه گاز هستند وجود دارد. از این تعداد، 42 روستا در دوره دولت سیزدهم اضافه شده‌اند. این افزایش نشان دهنده تلاش‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌های انرژی در مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: بیشتر روستاهایی که به شبکه گاز متصل شده‌اند، روستاهایی با شرایط صعب العبور بودند. با این حال، توسعه شبکه گاز در این روستاها نشان از تمایل دولت به فراهم کردن امکانات انرژی پایدار و راحتی برای ساکنان روستاها می باشد.

25 درصد نقدینگی سازمان هدفمندی یارانه ها از استان بوشهر تأمین می‌شود

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز شرکت گاز استان بوشهر در سطح ملی، میزان فروش و مبلغ فروش آن است. شرکت گاز استان بوشهر سالانه تقریبا 18 میلیارد متر مکعب گاز از خط انتقال دریافت می کند و بیشترین سهم این مصرف به بخش صنعت تعلق دارد که بالغ بر 99 درصد است. از این 99 درصد بخش صنعت، 73 درصد آن سهم پتروشیمی است. در حالی که مصرف بخش خانگی و عمومی در استان بوشهر کمتر از یک درصد است. این بازدهی و سوددهی بالای شرکت گاز استان بوشهر نسبت به سایر استان ها که بخش اعظم مصرف آنها عمومی و خانگی است، نشان می دهد که این شرکت در بخش صنعت با عملکرد بسیار خوبی همراه است.

فقیه با بیان اینکه در سال گذشته فروش گاز در استان بوشهر به مقدار 51.6 دهم همت هزار میلیارد تومان انجام شده است. اما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها، در سال جاری این مبلغ به 70 همت و حتی بیشتر نیز برسد.

همچنین وی در ادامه اضافه کرد: ما پارسال 51.6 همت فروش داشتیم که 50 همت را وصول کردیم. امسال هم 43 همت فروش داشتیم که 38 همت را وصول کردیم.

ایشان خاطرنشان کرد: در قانون بودجه امسال، شرکت ملی گاز ایران متعهد شده است که مبلغ 275 همت را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها از فروش گاز طبیعی واریز کند. این مقایسه با 70 همت سهم استان بوشهر نشان می‌دهد که 25 درصد نقدینگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از استان بوشهر تأمین می‌شود که این وضعیت وصول مطالبات از شرکت‌های پتروشیمی در استان بوشهر و یکی از دغدغه‌های شرکت گاز نیز همین مورد است را سخت تر می کند..

شناسه خبر : 12064
تاریخ : 1402/8/7 10:33:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/RU0fcV
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #شرکت گاز استان بوشهر #وام قرض الحسنه #انتخاب بانک‌های عامل #انشعاب گاز خانگی #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.