گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: همکاری با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و سازندگان داخلی
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مدیران این مجموعه نگاه بسیار ویژه ای به سازندگان داخلی دارند و اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.

به گزارش دریاکنار و نقل از خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش در نخستین روز نمایشگاه چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در نشست با غرفه های شرکت های تولید کننده داخلی گفت: سازندگان داخلی همواره اثبات کرده اند که در کنار مجتمع هستند و اکنون مدیران این مجموعه استفاده از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، شرکتها و سازندگان داخلی را اولویت اول خود می دانند.

باهوش ادامه داد:هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و ۲۰۰ شرکت تولیدی و در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد.

وی گفت: برخی از این شرکت ها در قالب کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه های مختلف قرارداد دارد.ضمن آنکه با پارک های علم و فناوری که شامل چندین مجموعه است نیز همکاری مستقیم دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: استفاده از توان و ظرفیت شرکت ها و سازندگان ایرانی در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه صورت می گیرد.

به گفته ی باهوش: بر همین اساس و با توجه به اقدامات صورت گرفته در بخش تجهیزات دوار دانش فنی توربو اکسپندرها و کلدباکس ها در این مجتمع که تکنولوژی آن در اختیار ۴ الی ۵ شرکت از کشورهای ژاپن، آمریکا، چین و چند کشور اروپایی بود کامل بومی سازی شده است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز سراسر پالایشگاه های مجتمع بومی سازی شده و انتظار داریم در سایه تعامل و همکاری بسیار شایسته با سازندگان و شرکت های تولید کننده داخلی این توان ۱۰۰ درصدی شود.

باهوش گفت: در مجتمع گاز پارس جنوبی توسعه تکنولوژی در تجهیزات مربوط به کمپرسورها، دستگاه های دوار، کلد باکس، شیرآلات و ولوهای با "طراحی خاص" صورت می گیرد که از سال ۹۰ خود کفایی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز در دستور کار مستقیم قرار گرفته است.

وی با اشاره به پایداری تولید در پالایشگاه های مجتمع با استفاده از توان سازندگان داخلی تصریح کرد: در بحث توسعه ۳۵ درصدی کالاهایی که در حوزه تجهیزات است از مسیر شرکت های دانش بنیان در این مجتمع ساخت داخل شده است و در بخش تامین قطعات نیز توسعه تکنولوژی بیش از ۵۰ درصد قطعات دستگاه های حساس، دوار، ثابت و ۱۰۰ درصد کالاهای عمومی از مسیر شرکت های دانش بنیان و شرکت های تولید قطعات و تجهیزات در داخل کشور بومی سازی صورت گرفته است.

شناسه خبر : 8036
تاریخ : 1402/2/28 06:39:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/rhXXCw
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مجتمع گاز #پارس جنوبی #دانش بنیان #احمد باهوش #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.