آخرین اخبار
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به بهره برداری رسید.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در آیین افتتاح این پروژه بیان کرد: با تلاش و نوآوری متخصصان و کارکنان داخلی پالایشگاه اول، پروژه تأمین و افزایش ظرفیت واحد بودار کننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش دریاکنار و نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش، در این باره عنوان داشت: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم با اقدامات شاخص و نوآوری، باهدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه ترین بازه زمانی با موفقیت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

باهوش در ادامه تصریح کرد: با انجام موفقیت آمیز این پروژه، تولید فعلی ۵۵۰ تن در سال به تولید ۸۰۰ تن در سال دست خواهیم یافت و با انجام‌ دیگر پروژه های تکمیلی در این واحد، صادرات ماده بودارکننده نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باهوش در ادامه عنوان داشت: در این پروژه بسیار مهم و راهبردی بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد توسط میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می گردد.

وی به ویژگی های مهم این پروژه اشاره نمود و تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم‌ واحد بودارکننده گاز، دومین واحد بودارکننده گاز در دنیا و اولین واحد بودارکننده در خاورمیانه به ثبت رسیده است.

باهوش افزود: انتظار است با تلاش و کار شبانه روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم افزایش ظرفیت را به میزان ۴۰ تا ۴۵درصد افزایش بدهیم.

به گفته ی باهوش: این واحد در سال نخست ( سال ۹۷ )، ۳۵ تن تولید، در سال دوم تولید به ۱۲۵ تن ، سال سوم ۴۳۴، سال چهارم (۱۴۰۰) ۴۹۴ تن و در سال جاری از ابتدای سال تا پایان‌ دیماه ۴۲۵ تن تولید به ثبت رسیده است.

وی افزود: انتظار داریم با انجام اقدامات شاخص تکمیلی و مهم در این پروژه، سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودار کننده و به ظرفیت بالای هزار تن در سال دست یابیم.

باهوش در ادامه عنوان داشت: به طور کلی ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه و سرمایه گزاری شده و در بازه زمانی یکساله، ۶۰ میلیارد تومان، حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه جویی اقتصادی در پی دارد.

شناسه خبر : 14213
تاریخ : 1402/12/9 05:42:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/OIHp3T
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مجتمع گاز پارس جنوبی #تأمین خوراک واحد بودارکننده #پالایشگاه اول #پارس جنوبی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.