آخرین اخبار
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر: ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان زمین‌های مسکونی در شهرهای کوچک به زودی مالک زمین خواهند شد
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: برنامه‌ریزی برای تامین زمین‌های ویلایی در شهرهای کوچک و زیر ۱۰۰ هزار نفر انجام شده است. با پرداخت وجه ۴۰ میلیون تومان به عنوان واریز اولیه، زمین‌های مسکونی به ۲۵۰۰ نفر از متقاضیان واگذار خواهد شد. هدف از این اقدام، تسریع در نهضت ملی مسکن است با این اقدام، امیدواریم که احداث مسکن‌ها توسط خود مردم به نهضت ملی مسکن سرعت بخشیده و شتاب بیشتری به این طرح داده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسئولین در جمع اصحاب رسانه گفت: نهضت ملی مسکن از سیاست های اصلی دولت است و دولت هر ساله برنامه ریزی می کند تا یک میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها احداث کند. او افزود که در شهرهایی که جمعیت آنها کمتر از 100 هزار نفر است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت انجام این کار را بر عهده دارد.

درواقع نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت، تلاش می کند تا با احداث و توزیع واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها، به بهبود شرایط زندگی شهروندان کمک کند.

 

علیرضا مقدم در خصوص تعهد دو ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه احداث واحدهای مسکونی در استان، بیان داشت: بر اساس این تعهد، در سال اول و دوم، باید مجموعاً 5 هزار واحد مسکونی در سراسر استان احداث شودسهمیه سال جاری (1401) و سال کاری بعدی (1402) برای استان تعیین شده است. بر اساس این سهمیه، از مجموع 5 هزار واحد، 2711 واحد با تسهیلات 200 میلیون تومانی و 1237 واحد با تسهیلات متمم 100 میلیون تومانی توسط بانک های عامل جذب و انعقاد قرارداد انجام شده است.

در این بین، شهرستان‌های تنگستان و دشتستان بیشترین سهمیه را دریافت کرده‌اند، در حالی که سایر شهرستان‌ها سهمیه‌هایی به صورت شناور دارند.

وی با اشاره به هفته دولت امسال گفت: در شهریور ماه، بر اساس اعتبارات سال جاری، 1885 واحد مسکونی روستایی در طرح تسهیلات مسکن روستایی و 442 واحد روستایی از محل تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان آماده بهره برداری و افتتاح می‌باشد.

به گفته مقدم با توجه به تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، سهمیه استان بوشهر از مجموع 20 هزار واحد مسکن روستایی، 565 واحد است. تا این لحظه، 442 واحد از این سهمیه آماده بهره‌برداری در حوزه مسکن روستایی است. این اقدامات نشان از تلاش‌های دولت در جهت توسعه و پشتیبانی از مناطق روستایی و بهبود شرایط زندگی مردم در این مناطق دارد.

 

مددیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام خبرخوبی در رابطه با رده بندی کشوری بنیاد مسکن، اعلام کرد که این بنیاد رتبه اول در جذب تسهیلات مسکن روستایی را به دست آورده است.

 این مقام مسول یادآور شد: امروز در استان بوشهر از  74 هزار و 11 واحد مسکن روستایی از سال 1384 تا به امروز در مجموع 46 هزار و 456 واحد مقاوم سازی شده و میانگین اجرای مقاوم سازی در استان بوشهر 63 درصد و در سطح کشور 60 درصد است که استان بوشهر در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری می باشد.

مقدم درخصوص مسکن شهری تصریح کرد: تا به امروز در استان بوشهر، در طرح نهضت ملی مسکن، 3 هزار و 33 واحد مسکن شهری در شهرهایی که جمعیت آن‌ها کمتر از 100 هزار نفر است، تخصیص پروژه داده شده است. از این تعداد کلی، 2 هزار و 902 واحد در حال حاضر در حال اجرای عملیات هستند و پیشرفت فیزیکی متوسط پروژه‌ها بین 2 و 3 درصد است، تا پروژه‌هایی نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته باشند.

تلاش ما در حال حاضر این است که تا بهمن ماه این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم و آن‌ها را به مردم استان تحویل دهیم.

مقدم در ادامه بیان داشت: علاوه براین با تاکید استاندار ، در اولین روزهای ماه مرداد، کلنگ زنی برای 1100 واحد مسکن جدید در دهه کرامت انجام شده است. در حال حاضر، عملیات اجرایی و مراحل صدور پروانه برای این واحدها در حال انجام است و با اتمام این مراحل،این تعداد به 33 هزار واحد مسکن (واحدهای قبلی) اضافه خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای تامین زمین‌های ویلایی در شهرهای زیر 100 هزار نفر صورت گرفته است. با توجه به تعداد متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند، برای 2500 نفر زمین‌های مسکونی در شهرهای کوچک تامین زمین شده است. با پرداخت وجه 40 میلیون تومان به عنوان واریز اولیه، این زمین‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود.با این اقدام، امیدواریم که احداث مسکن‌ها توسط خود مردم به نهضت ملی مسکن تسریع شود و شتاب بیشتری به این طرح داده شود.

شناسه خبر : 10452
تاریخ : 1402/5/29 14:29:43
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xOWQ2k
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل #بنیاد مسکن #زمین‌های مسکونی #احداث زمین #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.