گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر؛ شفافیت، تحول در ارائه خدمات همراه با تغییر نگاه موسسات در مشارکت نیازهای جامعه یک ضرورت است
جلسه توجیهی دومین مرحله ارزشیابی موسسات خیریه و آموزش شیوه و تکنیک های تعامل با تشکل های مردمی با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، معاون مشارکت‌های مردمی ، کارشناسان مراکز غیردولتی 36 مرکز مثبت زندگی و ۶۶ موسسه خیریه فعال تحت نظارت بهزیستی استان بوشهر در سالن اجتماعات شهید سلیمانیاین اداره کل برگزار گردید.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر  دکتر حسین اسدی راد ، هدف از برگزاری این نشست تعامل مثبت و سازنده ، ساماندهی موسسات  بمنظور افزایش، ارتقاء و تعمیق فرآیندهای ارائه خدمت به جامعه هدف و چگونگی برقراری تعامل و استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و گروه های جهادی دانست.

 دکتر اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات مدیران عامل و کارکنان موسسات مراکز غیردولتی گفت: مراکز و موسسات خیریه بعنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند در کنار ماموریت های مهم و گسترده بهزیستی با همراهی و تشریک مساعی می‌توانند به اهداف متعالی در عرصه خدمت به محرومین و نیازمندان دست یابند.

وی افزود: شروع ارزشیابی مؤسسات غیر دولتی در سال گذشته یک امر بسیار مهم و لازم در جهت ارتقاء و کیفیت بخشی خدمات در این موسسات بود. بطوری که می بایست موسسات فعال را از موسسات راکد و غیر فعال جدا و تعیین تکلیف می شدند و پس از ارزشیابی مرحله اول از ۸۸ موسسه دارای مجوز از سازمان صرفا ۶۶ موسسه فعال فیلتر شده و ۲۲ موسسه راکد و ضعیف از چرخه ادامه فعالیت خارج گردید.

 دکتر اسدی راد با بیان اینکه منابع دولت محدود بوده و خواسته جامعه هدف بهزیستی فراتر از این منابع است، تصریح کرد: مددجویان در بحث ازدواج، مسکن، جهیزیه، لوازم زندگی، درمان، تحصیل، توقع‌هایی از سازمان دارند که باید تلاش کنیم مضاف بر اعتبارات دولت از مردم، خیرین، نیکوکاران و ... کمک بگیریم.

ایشان در ادامه گفتند ، تشکل‌های مردمی و گروه های جهادی فعال در سطح استان و ملی بعنوان یک ظرفیت نهفته و بالقوه هستند که لازم است در راستای اهداف بهزیستی می بایست توسط مراکز مثبت زندگی و موسسات ، شناسایی و از توان آنان در جهت رفع مشکلات و تنگناهای جامعه هدف بهزیستی در سطح محلات استفاده نمود.

وی افزود:  بهزیستی استان تلاش نموده است تا در فضایی شفاف از طریق به مشارکت گرفتن مردم در قالب ایجاد مراکز و موسسات غیردولتی بخشی از نیازمندیهای خود را مرتفع نماید.

اسدی راد  اظهار کرد: نوع نگاه موسسات و شیوه مطالبه گری در خصوص فعالیت در زمینه نیازهای جامعه ، لازمه تغییر است و می بایست در اموری که جامعه نیاز به مشارکت دارد ، فعال تر و واقع‌گرایانه تر باشیم ، چرا که مردم راه را بهتر از ما می شناسند و مختصری نیاز است مسیر و مجرا ها را برایشان باز کنیم.

در ادامه  علیرضا هوشیار معاون مشارکت‌های مردمی  اداره کل بهزیستی استان بوشهر  به تشریح طرح مهر واره در محضر ولی نعمتان پرداختند و شیوه و تکنیک های تعامل با تشکل‌های مردمی و گروه های جهادی را به مراکز مثبت زندگی و ۶۶ موسسه خیریه فعال حاضر در جلسه آموزش دادند .

در پایان  از موسسات غیردولتی فعال و کارشناسان مراکز غیردولتی در سطح شهرستان ها تقدیر بعمل آمد .

شناسه خبر : 8356
تاریخ : 1402/3/9 09:57:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yx1Rqg
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل بهزیستی #موسسات خیریه #ارزشیابی #شفافیت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.