آخرین اخبار
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: ۷۱.۵ درصد جمعیت استان بوشهر ساکن شهرها هستند
مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از جمعیت ۱.۲ میلیون نفری استان بوشهر، ۷۱.۵ درصد ساکن شهرها و ۲۸.۵ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

اسکندر پاسالار در نشست جوانی جمعیت در بوشهر اظهار داشت: اداره کل ثبت احوال استان بوشهر در راستای بهبود خدمات رسانی به مردم در نقاط مختلف استان بوشهر اهتمام ویژه ای داشته و امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی افزود: استان بوشهر در شرایط کنونی حدود ۱.۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۱.۵ درصد جمعیت در شهرها و ۲۸.۵ درصد نیز در روستاها سکونت دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در ارتباط با وضعیت جنسیتی جمعیت استان بوشهر نیز خاطر نشان کرد: بیش از ۶۴۰ هزار نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت استان بوشهر مذکر و ۵۶۷ هزار نفر معادل ۴۷ درصد نیز مونث هستند.

پاسالار با اشاره به اهمیت فرزندآوری و افزایش نرخ باروری در استان بوشهر تصریح کرد: سه دهه پیش، میانگین نرخ باروری در استان بوشهر حدود ۵.۴ بوده در حالی که اکنون نرخ باروری در استان بوشهر به ۱.۵ نفر به ازای هر خانواده رسیده است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم اقدامات موثری برای تسهیل شرایط ازدواج داشته و مشوق های خوبی نیز برای افزایش فرزندآوری داشته که امیدوارم منجر به افزایش نرخ باروری شود.

 
شناسه خبر : 13549
تاریخ : 1402/11/3 13:30:08
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/39uauC
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #اسکندر پاسالار #ثبت احوال #جمعیت

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.