آخرین اخبار
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت: برنامه‌ریزی جامع برای اجرای سیستم پدافند غیرعامل در استان بوشهر
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تدابیر پدافند غیرعامل در استان بوشهر، اساس حفاظت از منافع استانی، نیازمند یک سند جامع است که همه زمینه‌های مرتبط با امنیت و حفاظت استان را پوشش ‌دهد.

مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل ضمن خوشامدگویی به کارشناسان پدافند غیرعامل کشور، به وضعیت استان بوشهر و آخرین تحولات در صنعت، معدن و تجارت این استان اشاره داشت.

ایشان اظهار داشت: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بنادر صنعتی و صنایع انرژی حساس، دارای حساسیت بالایی است و نقاط حیاتی را در بر می‌گیرد همچنین به وجود منابع زیستی و محیط زیست دریایی در استان بوشهر اشاره  داشت.

وی گفت: استان بوشهر به لحاظ تجاری، قطب صادرات کشور بوده و 20 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را تأمین می‌کند. امسال نیز، استان بوشهر در 8 ماهه اول رتبه اول در صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

مهدی صفوی خاطرنشان کرد: استان بوشهر با داشتن نیروگاه هسته‌ای تنها نیروگاه هسته‌ای کشور که در حال توسعه است، یکی از مراکز حیاتی صنعتی و انرژی کشور محسوب می‌شود. این استان همچنین میزبان صنایع بزرگ دریایی از قبیل صدرا، شهید محلاتی و 24 واحد دیگر است که در این حوزه فعالیت می‌کنند. به علاوه، 95 درصد از صادرات نفت خام از طریق استان بوشهر و جزیره خارگ انجام می‌شود. منطقه ویژه انرژی پارس در عسلویه و فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی کشور نیز در این استان مستقر هستند و در حال فعالیت و توسعه می‌باشند. در کنار اینها، استان بوشهر دارای 20 مرکز صنعتی، منطقه ویژه، شهرک‌های صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان است که در حال تکمیل و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های صنعتی می‌باشند.

به گفته صفوی مناطق ساحلی و درون دریایی استان باویژه‌های خاص خود در حوزه کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. پرورش ماهی در قفس در تمامی شهرستان‌های بندری این استان به عنوان یک فعالیت کشاورزی موفق مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، حجم تولید میگو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و درخصوص پرورش میگو هم حدود 30 هزار تن پرورش میگو در سال داشتیم که این محصولات با موفقیت به کشورهای دیگر صادر می‌شود

وی ادامه داد:  استان بوشهر با حدود 650 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ، و سه واحد سیمانی بزرگ، به عنوان یکی از مراکز تولید صنعتی و صادراتی کشور شناخته می‌شود. این واحدهای تولیدی عمدتاً در حوزه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارند و به دلیل صادراتی بودن، درآمد ارزی برای کشور و استان ایجاد می‌کنند که ظرفیت چند واحد سیمانی دیگر در استان را داریم.

علاوه بر این، در بخش بازرگانی استان، به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که بر روی واردات کالاها تحمیل شده است، مشوق هایی برای انجام کارهای صنعتی در این استان به وجود آمده است که با توجه به سابقه تجاری، تجارت استان بوشهر بصورت رسمی از گمرکات رسمی صورت می‌گیرد که گمرک استان بوشهر با درآمد حدود 8 هزار میلیون تن در سال گذشته، مقام اول کشور را کسب کرده است.

ایشان در ادامه افزود: در زمینه معادن نیز، استان بوشهر دارای معادن غیرفلزی مانند شن، ماسه و گچ است که در صنعت سیمان کاربرد دارند. این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند و علاوه بر ارزآوری برای کشور، ایجاد اشتغال در مناطق معدنی را نیز به همراه دارند. بنابراین، توجه به این حوزه نیز به عنوان یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی استان بوشهر مطرح می‌شود.

مهدی صفوی تاکید کرد: در استان بوشهر، برنامه‌ریزی و اجرای سیستم پدافند غیرعامل در تمام نقاط حساس استان از جنوب تا شمال در دستور کار قرار دارد که این سیستم پدافند غیرعامل، نیازمند یک سند جامع است که همه زمینه‌های مرتبط با امنیت و حفاظت استان را پوشش می‌دهد که با توجه به موقعیت مرزی استان بوشهر و تهدیدات محتمل در این منطقه، تمهیدات لازم برای مقابله با این تهدیدات در نظر گرفته ‌شود همچنین استان بوشهر آمادگی خود را برای تدابیر پدافند غیرعامل جامع و همه‌جانبه، برای مقابله با تهدیدات امنیتی و حفاظت از منافع استان اعلام می کند.

شناسه خبر : 13106
تاریخ : 1402/10/6 12:15:51
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/1uOFxF
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پدافند غیرعامل #مدیرکل صنعت، معدن و تجارت #سند جامع #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.