آخرین اخبار
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر: ورزش و توسعه/ اختصاص ۳۵۱ میلیارد تومان به طرح‌های ورزشی استان بوشهر
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اعلام کرد: مبلغ ۳۵۱ میلیارد تومان از منابع مختلف شامل اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به طرح‌های ورزشی در استان بوشهر تخصیص یافته است که یک حجم بزرگ از این اعتبارات به توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی در استان بوشهر اختصاص یافته است

در نشست خبری یکشنبه های پاسخگویی مسئولین، یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر موفقیت ورزشکاران مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین تبریک گفت و اظهار داشت: ورزشکاران این استان از لحاظ کمیت عملکرد فوق العاده‌ای در این بازی‌ها داشته‌اند. آنها توانستند 4 مدال نقره و 2 مدال برنز را از میان 8 شرکت‌کننده در مسابقات پاراآسیایی به دست آورند. این عملکرد، با توجه به جمعیت و شرایط موجود، بسیار قابل تحسین بوده و نشان از عملکرد فوق العاده‌ای ورزشکاران این استان می‌باشد.

یاسر جمالی گفت: برنامه اداره کل ورزش و جوانان بهبود یافته است در گذشته، یک حلقه مفقود در اداره ورزش وجود داشته که باعث می‌شد برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی براساس استانداردها و اطلاعات قبلی انجام شود. اما در حال حاضر، این اداره سعی می کند اطلاعات دقیقی را در همه حوزه‌ها جمع‌آوری کند. از جمله حوزه های زیر:

حوزه پیکرسنجی ورزش؛

وی به این نکته اشاره کرد که در حوزه پیکرسنجی ورزش، طرحی برای استعدادیابی و پیکرسنجی با همکاری آموزش و پرورش آغاز شده است. این طرح در مدارس شروع شده و اطلاعات مربوط به استعدادها و عملکرد ورزشی در حال جمع‌آوری است. همچنین اطلاعات مربوط به اینکه مدال هایی که کسب کردیم در چه رشته هایی بوده و در چه رشته هایی موفق تر عمل کردیم. از لحاظ تخصصی در حال بررسی هستیم.

بخش فرهنگی و ورزشی؛

در حوزه ورزش و فرهنگ، نگاه جامعه به برخی ورزش‌ها نقش مهمی در تعیین اولویت‌ها دارد که این مهم نیز مورد مطالعه ماست. ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی یک ابزار برای ارتقاء فرهنگ و ارتقاء روحیه جامعه نیز مورد توجه ما می باشد.

پروژه‌های ورزشی:

در بخش پروژه های ورزشی تعریف پروژه براساس داده های موجود باید صورت پذیرد که در تعریف پروژه 70 درصد آن از دست ورزش و جوانان خارج بوده اما اصلاح این تعریف به سمتی است که ورزش و جوانان بتوانند بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، پروژه‌ها را اجرا کنند. این اصلاحات باید به نحوی انجام شود که اعتباری که به یک شهرستان اختصاص می‌یابد، به‌کارگیری صحیح و بهینه آن را تضمین کند و از هدررفت اعتبارهای مرتبط با ورزش و جوانان جلوگیری شود.

ایشان بیان کرد: این فرایند جمع‌آوری اطلاعات یک فرایند طولانی‌مدت است، اما این داده‌ها می‌تواند یک منبع بسیار ارزشمند برای برنامه‌ریزی ورزشی آینده باشد.

انتصابات و مشکل کمبود نیروی انسانی

یاسر جمالی در مورد انتصابات و الویت‌های اداره کل ورزش و جوانان، به این نکته اشاره کرد: الویت‌بندی و استراتژی‌های مناسب برای مدیریت منابع انسانی و فعالیت‌های ورزشی باید بر اساس استانداردها و صلاحیت‌های مورد نیاز انجام شود و از هرگونه سفارش یا تبعیض در این امر خودداری می کنم.

از طرف دیگر، مشکل کمبود منابع انسانی و نیرو در اداره کل ورزش و جوانان امری مهم است. این کمبود تأثیرات منفی جدی بر برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی داشته است.

ساماندهی اماکن ورزشی؛

در حال حاضر، اقداماتی برای بهبود ساختار تعریف پروژه و ساماندهی اماکن ورزشی انجام داده‌ایم. ما در این زمینه 286 مکان ورزشی داریم که بخشی از آن‌ها را می توانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم و بخش دیگری را نیز به منظور مزایده در نظر بگیریم. البته باید توجه داشت که اولویت ما همواره ورزش است و ما تمام امکانات را برای مزایده قرار داده‌ایم، که 82 امکان از آن‌ها برای مزایده انتخاب شده‌اند. متقاضیان نیز از این امکانات استفاده کرده‌اند

همچنین، ما 15 هیئت معاونت سرپرستی را ظرف سه ماه گذشته ساماندهی کرده‌ایم و با این اقدام تعداد هیئت‌های سرپرستی ما به 3 هیئت کاهش یافته است. علاوه بر این، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و نیز با سازمان زندان‌ها منعقد شده است.

حوزه جوانان و صعود به رتبه 15 کشوری؛

در حوزه جوانان اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله این اقدامات ازدواج های آسان که در استان صورت گرفت و

در بحث تشکل های مردم نهاد و سمن ها یک حمایت جدی را آغاز کردیم و در کمیت جایگاه ضعیفی در کشور را داشتیم. سال قبل در حوزه جوانان ما رتبه 30 ام را کسب کردیم ولی امسال امیدوار هستیم حداقل 15 رتبه صعود داشته باشیم.

جمالی از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های ورزشی استان خبر داد و بیان کرد: این اعتبار از منابع اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته است. او همچنین اظهار داشت که ۲۰۱ میلیارد تومان از منابع مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به طرح‌های ورزشی استان اختصاص یافته است و در مجموع ۳۵۱ میلیارد تومان از منابع اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به طرح‌های عمرانی ورزشی استان بوشهر تخصیص یافته است.

همچنین، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اعلام کرده است که امسال مبلغ یک هزار میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع اعتبارات استانی و ملی برای توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی این استان تصویب شده است. این اقدامات نشان از توجه و تمرکز دولت برای توسعه ورزش و فعالیت‌های جوانان استان بوشهر است و می‌تواند منجر به بهبود شرایط ورزشی و سلامتی عمومی جامعه شود.

در حوزه تسهیلات کارآفرینی با حداقل نرخ با بانک کارآفرین در حال همکاری هستیم و در تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم. به سمن ها و تشکل ها درصورتی که شناسه مالی داشته باشند کمک مالی داریم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های جدیدی در جهت حمایت از ورزشکاران مدال‌آور و حتی ورزشکارانی که شانس مدال‌آوری دارند، صورت گرفته است. همچنین، هر ورزشکار بر اساس رشته و ورزشی خود ماهیانه مبلغی بین ۴۰ الی ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهد کرد.

جمالی خاطر نشان کرد: در حوزه جوانان، دستگاه‌های دولتی مسئولیت‌های خاصی دارند که باید به آن‌ها پایبند باشند. به دلیل عدم انجام مسئولیت‌های خود توسط یکسری از دستگاه‌های دولتی ما همواره در جلسات ستاد ساماندهی حوزه جوانان، این موضوع به دستگاه‌ها یادآوری می کنیم.

 

شناسه خبر : 12351
تاریخ : 1402/8/21 15:21:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wvILOI
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر #ورزش #اماکن ورزشی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.