آخرین اخبار
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر: اجرای 450 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان بوشهر
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از اجرای 450 برنامه فرهنگی ترویجی به‌مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر به مناسبت هفته کتاب برگزار شد. حیدر راهب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب گفت: این رویداد به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی با اجرای حدود 450 برنامه فرهنگی ترویجی در هفته کتاب که از روز 23 تا 30 آبان با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد.

حیدر راهب با اشاره به برنامه های متعددی که برای این هفته پیش بینی شده اشهار داشت: در واقع هفته کتاب فرصتی است جهت معرفی بهتر دستاوردها و خدمات کتابخانه های عمومی برای مردم و همچنین یک ظرفیتی است برای گفتمان کتابخوانی و مطالعه در جامعه.

ایشان یادآور شد: از هفته کتاب سال قبل تا آبان ماه امسال ما حدود 5هزار و 471 برنامه فرهنگی و ترویجی متنوعی در سطح کتابخانه ها برگزار کردیم.  امسال برای هفته کتاب بیش از 450 برنامه که غالب این برنامه ها متنوع و رایگان هستند در نظر گرفتیم. از جمله این برنامه ها طرح بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی سراسر استان اجرا می شود. در این طرح، اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکردی خواهند شد.

وی افزود: همچنین علاقه مندان می توانند در روزهای 23 تا ۲۵ آبان ماه؛ با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی، یا مراجعه حضوری به کتابخانه ها، به صورت رایگان کد تخفیف عضویت در کتابخانه ها را دریافت کنند.

حیدر راهب خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای 79 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی است که خدمات مختلف کتابخانه‌ای و فرهنگی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهد. از این تعداد، 67 نهادی مستقیماً زیر نظر مجموعه کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند. 12 باب مشارکتی با دستگاه های مختلف اداره می شود. از این تعداد، 58 کتابخانه شهری و 21 کتابخانه روستایی است.

موضوع مهمی که مدیر کل به آن اشاره داشت در هفته کتاب مربوط به کلنگ زنی 4 باب کتابخانه را داریم. در سال جاری، 3 باب کتابخانه به مجموعه استان اضافه شد و بحث کلنگ زنی 4 کتابخانه در هفته کتابخوانی مطرح است. یکی از این 4 باب کتابخانه مربوط به کتابخانه شهر جم است که با متراژ 650 متر و اعتبار 10 میلیارد تومان به همت شهرداری زمینی در دسترس قرار گرفته و در ساخت آن نیز شهرداری کمک می کند

 

همچنین، 3 کتابخانه دیگر در شهرستان دشتستان، در روستای‌های درودگاه، نظرآقا و بندروز واقع شده که با مساحت 280 متر و با همکاری خیرین و اعتبار 4 میلیارد تومان، در این هفته کلنگ زنی آنها نیز صورت خواهد گرفت. همچنین، از هر گونه یاری و همکاری از سوی خیرین در این مسیر توسط مسئولان محلی استقبال خواهد شد.

ایشان با اشاره به سایر برنامه‌های هفته کتاب، گفت: برگزاری کتابت قرآن را توسط کودکان و نوجوانان در هفت کتابخانه منتخب استان را داریم، تجلیل از کتابداران، کتابخوانان، مروجین برتر که در روز 28 آبان ماه با حضور مسئولین استانی را خواهیم داشت.

کاروان دانایی (بازدید مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی و همچنین دانش آموزان و دانشجویان ار کتابخانه ها) و نمایش کودک جنگل باصفا، نشست مطالعاتی دانش آموزی در کتابخانه شهید آوینی چغدک، مسابقه کتابخوانی من زنده ام، رونمایی از کتاب، جشن تقدیر از کودکان برتر و غیره را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در بخش دوم نشست به تشریح عملکرد یک سال گذشته در سطح کتابخانه های عمومی پرداخت. ایشان گفت: 4 شاخص اصلی منابع، امنیت، عضویت و زیربنایی در سنجش کتابخانه ها مدنظر قرارمی گیرد که  تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 15.6 درصدی و میزان امانت کتاب رشد13.9درصدی و نسبت منابع رشد 7.7 درصدی، زیربنایی 2.9 درصدی را داشته است که در این بین شهرستان تنگستان بهترین وضعیت و شهرستان عسلویه پایین ترین وضعیت را داشته است.

 
 
 
شناسه خبر : 12357
تاریخ : 1402/8/22 10:59:05
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pnvyOX
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرکل کتابخانه‌های عمومی #کتاب #کتابخوانی #هفته کتاب #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.