آخرین اخبار
مراقب کلاهبرداری با شگرد پرداخت دروغین سود سهام عدالت باشید
رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای مجازی توصیه نمود تا مراقب مجرمین سایبری که به شیوه‌های مختلف با طرح عناوینی، چون پرداخت دروغین سود سهام عدالت در کمترین زمان ممکن یا ثبت نام افراد غیربرخوردار و غیر مشمول سهام عدالت و مشابه این موارد در فضای مجازی قصد کلاهبرداری دارند، باشند.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛  سرهنگ مهدی قاسمی گفت: با توجه به آغاز واریز مرحله اول سود سهام عدالت از ساعات اولیه امروز در سطح کشور به حساب مشمولان، احتمال فعالیت مجدد مجرمین سایبری و سوء استفاده از این موضوع جهت کلاهبرداری از مردم وجود دارد که در کنار رصد و پایش شبانه روزی پلیس فتا و برخورد‌های تخصصی و قانونی با بستر‌های شکل گیری و دستگیری متهمین اینگونه جرائم، کاربران نیز می‌بایست به توصیه‌های پیشگرانه پلیسی توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: جهت دریافت سود سهام عدالت نیاز به پرداخت هیچگونه مبلغی نبوده و دریافت هرگونه پیامک از سرشماره‌های شخصی نظیر شماره تلفن همراه که عموما حاوی لینک جعلی و بدافزار است، قطعا جعلی و با اهداف مجرمانه طراحی و ارسال شده که توصیه میشود تا از باز کردن و ورود به لینک‌ها خودداری کرده و اقدام به حذف پیامک نموده و فریب تبلیغات مشابه در شبکه‌های اجتماعی را نخورید تا از هرگونه ضرر و زیان و آسیب در امان بمانید.سرهنگ قاسمی افزود: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود به محض مشاهده موارد مشکوک، به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir مراجعه و موضوع را اعلام تا بصورت شبانه روزی توسط کارشناسان پلیس فتا بررسی و پیگیری شود.

 

 

شناسه خبر : 12942
تاریخ : 1402/9/25 13:55:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JRnyy3
نویسنده خبر :
X

نازنین شعبانی نژاد
🔹خبرنگار / دانشجو
🔹کارشناسی زبان و ادبیات عرب  دانشگاه خلیج‌فارس
🔹عضو انجمن رسانه دانشگاه خلیج فارس 
🔹عضو انجمن علمی ادبیات عربی دانشگاه خلیج‌فارس

 
 
برچسب ها #کلاه برداری #سهام عدالت #پلیس فتا #دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.