آخرین اخبار
مسئله محوري و برنامه محوري مهمترين محور هاي برنامه هفتم خواهد بود
رئيس سازمان برنامه و بودجه در اولين جلسه ستاد تدوين برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم، متحول و متفاوت از برنامه هاي قبلي و مبتني بر شرايط كشور تنظيم مي شود.

 اولين جلسه ستاد تدوين برنامه هفتم توسعه با حضور رئيس سازمان برنامه و بودجه،  وزير اقتصاد، رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس و ديگر اعضا ستاد برنامه هفتم توسعه تشكيل شد.
سيد مسعود ميركاظمي در اين جلسه با بيان اينكه طي يكسال گذشته مباحث مفصلي در مورد برنامه هفتم در دو مجموعه تحقيقاتي سازمان برنامه و بودجه شكل گرفته است، افزود: با توجه به آسيب شناسي هاي انجام شده در مورد برنامه هاي قبلي بحث اصلي در برنامه هفتم اين است كه تدوين برنامه چگونه راهبري شود.
وي با اشاره به اينكه وظيفه ستاد برنامه، اتمام تدوين برنامه هفتم در زمان معين است، تصريح كرد: برنامه هفتم، متحول و متفاوت از برنامه هاي قبلي و مبتني بر شرايط كشور تنظيم مي شود تا به بهترين شكل ممكن به اهداف تعيين شده نزديك شود.
وي با بيان اينكه محور برنامه هفتم اقتصادي خواهد بود افزود: برنامه طوري تدوين شود كه بهترين عملكرد اقتصادي قابل دستيابي باشد و در سايز حوزه ها نيز دستاوردهاي خوبي كسب شود.
ميركاظمي با بيان اينكه احكام زياد و اهداف زياد هيچگاه موفق آميز نيست افزود: مسئله محوري و برنامه محوري از نكات بارز برنامه هفتم خواهد بود. 
وزير اقتصاد هم با اشاره به اينكه وزارت اقتصاد آمادگي لازم براي كمك به تدوين برنامه هفتم را دارد ادامه داد: وزارت اقتصاد در شش محور، تامين مالي توليد،نظام مالياتي، اصلاح نظام بانكي، بهره وري دارايي هاي دولتي، تسهيل كسب و كار و موضوع تورم آمادگي كمك به تدوين برنامه هفتم را دارد.
حاجي بابايي رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس هم گفت: سازمان برنامه كار سختي دارد و مجلس در كنار سازمان برنامه بودجه است تا كمك هاي لازم را جهت تدوين برنامه هفتم ارائه دهد.
گفتني است در اين نشست بررسي اجمالي از برنامه ششم توسعه و آسيب هاي آن صورت گرفت و اعضاي ستاد ديدگاه هاي خود را در مورد موارد مختلف از جمله شاخص هاي كمي برنامه،سياست كلي آمايش سرزمين، ارتقاء بهره وري،‌ و افزايش اختيارات استان ها مطرح كردند.

شناسه خبر : 4094
تاریخ : 1401/8/25 06:06:07
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/WAYX0F
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #برنامه و بودجه #كشور #ميركاظمي #وزير #اقتصاد

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.